مقالات همایش سیره و زمانه امام حسن عسکری(ع) کاربردی است.


رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

مقالات همایش سیره و زمانه امام حسن عسکری(ع) کاربردی است

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به مقالات رسیده به دبیرخانه همایش بین‌المللی «سیره و زمانه امام حسن عسکری(ع)» گفت: مقالات رسیده به این همایش به سمت کاربردی بودن پیش رفته است.

به گزارش  روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در آیین اختتاحیه همایش بین‌المللی «سیره و زمانه امام حسن عسکری(ع)» که به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با همکاری مراکز همسو در تالار امام حسین(ع) این پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش اظهار داشت: مقالات رسیده به این همایش به سمت کاربردی بودن پیش رفته است. تاریخ، مادر علوم است، اما در سیره باید از متخصصان رشته های دیگر هم استفاده کرد و مقالات مشترکی با همکاری پژوهشگران رشته هایی همچون علوم سیاسی به نگارش دربیاید.

وی گفت: از چند سال پیش مشغول به تأمل در خصوص سیره امنیتی ائمه معصومین(ع) هستم، مباحث مهمی در زمینه امنیت اطلاعاتی در سیره اهل بیت(ع) وجود دارد و کسانی که علاقه مند باشند، می توانند در این خصوص مطالعاتی را انجام بدهند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: تاریخ اسلام امروز در حوزه علمیه قم، هویت ارزشمندی پیدا کرده است و این مسأله مرهون اساتید تاریخ در حوزه می باشد؛ پروژه ای با عنوان دانشنامه اهل بیت(ع) شروع شده است و این پروژه در صورت به ثمر نشستن، کار بزرگی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری همایش بین‌المللی «سیره و زمانه امام حسن عسکری(ع)»، نهادهای مختلفی همچون مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دانشگاه باقرالعلوم(ع)، مشارکت داشتند و جمعی از پژوهشگران در این همایش حضور یافتند و در افتتاحیه این همایش، شخصیت هایی همچون آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در همایش سخنرانی کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *