آشنایی با گوگل درایو[۱] و تبدیل pdf به متن به کمک آن:

همانطور که میدانیم امروزه گوگل از پراستفاده ترین موتورهای کاوش بین بسیاری از مردم می باشد، اما اکثر مردم از قابلیت ها و امکانات این موتور کاوش بزرگ اطلاع دقیقی ندارند، هدف این مطلب آشنایی با برخی از ابزارهای گوگل است که می توانند بسیار مفید باشند.

محصولات و خدمات زیادی از سوی گوگل ارائه شده اند یکی از این محصولات گوگل درایو می باشد، با گوگل درایو قادر خواهید بود در هرنقطه از دنیا فقط با استفاده از اینترنت به حجم عظیمی از فایل های خود که در آن ذخیره نموده اید دسترسی داشته باشید. دسترسی به این سیستم از  طریق دستگاه های مختلف از جمله کامپیوترPC، کامپیوترهایMac، گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، تبلت ها و دیگر وسایل ارتباطی موجود در بازار امکان پذیر می باشد.

با استفاده از این ابزار شما می توانید به جای آن که اطلاعات رایانه خود را روی درایوهای آن ذخیره کنید، می توانید فایل ها و اسناد خود را روی گوگل درایو قرار دهید و از آنجایی که این اطلاعات روی گوگل قرار گرفته اند شما از هر کجا به اینترنت متصل شوید می توانید به این مدارک دسترسی داشته باشید و احتیاجی به حافظه های جانبی ندارید.

برای استفاده از این ابزار گوگل شما فقط نیاز به یک حساب کاربری گوگل[۲] دارید.

برای شروع وارد بخش “گوگل درایو” می شوید:

برای وارد شدن از شما حساب کاربری می خواهد که شما همان حساب کاربری گوگل خود را وارد می کنید:

گوگل به هر کاربر خود تا ۱۵ گیگابایت فضا تخصیص می دهد. یعنی مجموع فضای استفاده شما در تمامی سرویس های استفاده شده در حساب کاربری شما تا حداکثر ۱۵ گیگابایت می توانند باشند. با ورود به صفحه سرویس گوگل درایو با تصویر زیر مواجه می شوید که در ادامه به شرح قسمت های مختلف آن می پردازیم.

از پایین تصویر شروع می کنیم. در سمت چپ مقدار فضای استفاده شده شما در سرویس های مختلف گوگل به نمایش گذاشته شده است که می توانید با بردن ماوس بر روی آن اطلاعاتی از فضای مصرفی هر سرویس را مشاهده کنید. در تصویر زیر نمونه ای را می بینید.

در بالای صفحه سمت چپ دکمه قرمز رنگ New را مشاهده می کنید که برای ساخت یک سند جدید از آن استفاده می کنید.

همچنین در این لیست می توانید یک فولدر هم برای دسته بندی فایل های خود ایجاد کنید.

یکی از ویژگی های این بخش از گوگل درایو که گوگل داکز[۳] نامیده می شود امکان ویرایش چندنفره بطور همزمان این فایل ها می باشد.

تبدیل pdf به متن از google drive با استفاده از Google docs:

در بالای صفحه بر روی گزینه ی New رفته و روی گزینه ی File upload کلیک و پی دی اف مورد نظر خودتان را از پنجره باز شده انتخاب کنید. بدین ترتیب مطلب شما در گوگل درایو قرار می گیرد.

برای تبدیل فایل مورد نظر به متن نیز بر روی نام فایل موردنظر راست کلیک کرده و از گزینه ی open with ، گزینه ی google docs را انتخاب می کنیم:

بدین ترتیب فایل شما بدون صرف هیچ هزینه ای و به راحتی تبدیل به متن می شود.

 البته باید توجه داشته باشیم که هنوز برای فایل هایی با فونت فارسی کاملا بدون اشکال و دقیق نیست و نیاز به ویرایش دارد.

پانویس:

[۱] Google Drive

 

[۲] Google Account

 

[۳] Google Docs

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *