به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی؛ حجت الاسلام فرقانی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در بازدید از نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و شعب در مشهد گفت:  این مجموعه نمایشگاهی، مجموعه پویایی است و دفتر  مشهد با توجه به ظرفیت هایی که دارد کار خودش را به طور کامل و صحیح انجام داده است، ولی در جنبه ای که به پیشبرد این نمایشگاه کمک می کند این است که موضوعاتی که در نمایشگاه دیده و بیان می شود می توانست با شاخه های علمی که در دانشگاه ها و حوزه ها وجود دارد و زمینه های آن فراهم است شکل بگیرد.

وی افزود: یکی از خلا ها به عنوان مثال در مباحث روانشناسی است که توقع است بحث های جدید با رویکردهای دینی مطرح شود. همان واژه زدگی را در کتابها و آثار دیدیم به شکلی که نشان می دهد دوستانی که در این مطالب ورود پیدا کرده اند اطلاعات عمیق و یا به روزی نداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط بین مجموعه هایی مثل دفتر و دانشگاه ها اگر تحکیم شود، آشنایی با مفاهیم جدید هم به وجود خواهد آمد. با توجه به اینکه پتانسیل مشهد خیلی بالا است و اقبال خوبی که در مشهد به روایات وجود دارد این در واقع می طلبد که مثلا در بحث روانشناسی در مبانی روایی نیز موجود باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *