امضاء تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم اسلامی رضوی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی


به گزارش روابط عمومی  پژوهشکده اسلام تمدنی، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم اسلامی رضوی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به امضاء رسید.

 حجت الاسلام سید حسن وحدتی شبیری در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری  گفت: در رویکرد جدید دانشگاه علوم اسلامی رضوی پژوهش جایگاه ویژه ای داشته و مبتنی بر ایجاد مراکز تخصصی مختلف است که آغاز آن با مرکز تخصصی وقف که اخیرا افتتاح شده است می باشد.
وی افزود: در رویکرد جدید بناست گروه فقه و اصول دانشگاه به سمت تخصصی شدن سوق پیدا کند که یکی از این زمینه ها فقه سیاسی است، یکی از مراکز تخصصی که ما به دنبال تاسیس آن هستیم مرکز مطالعات هنر و معماری رضوی است که پژوهشکده اسلام تمدنی می تواند در این خصوص با دانشگاه علوم اسلامی رضوی همکاری داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در خصوص مجاورت این دانشگاه با بارگاه منور امام هشتم(ع) عنوان کرد: مجاورت با امام هشتم (ع) ظرفیت عظیمی را برای دانشگاه علوم اسلامی رضوی به جهت حضور اساتید مبرز کشور در این دانشگاه فراهم آورده است و ازظرفیت های دیگر این دانشگاه می توان به آن اشاره کرد تعریف جدیدی از خدمت در بارگاه رضوی است که از آن جمله خادمیاران علمی است.
در این جلسه دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن اشاره به آشنایی دیرین وی با دانشگاه علوم اسلامی رضوی تأکید کرد با هم افزایی با نهادهای حوزوی دانشگاهی مانند دانشگاه علوم اسلامی رضوی می توان بسیاری از مشکلات مربوط به علوم انسانی اسلامی را حل نمود.
وی ضمن قول همکاری در تصویب رشته فقه سیاسی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تأکید کرد اجرای بعضی رشته ها که سبقه حوزوی دارد در مراکزی مانند دانشگاه رضوی قابل انجام است.
در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین مسعودی خاطرنشان کرد: در قم و مشهد به دلیل کمبود نیروی پژوهشی در حوزه، رویکرد دفتر بیشتر پژوهشی بوده است لذا تمام توان خود را برای بهره گیری و حمایت از پژوهشگران حوزه دینی به کار خواهیم برد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: ارتباط ما با دانشگاه علوم اسلامی رضوی از سالها قبل بوده و هم افزایی بین اساتید دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دفتر تبلیغات اسلامی استان به صورت تعینی وجود داشته که ان شا الله در رویکرد جدید دانشگاه این همکاری تعمیق خواهد یافت. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *