امکان دسترسی به بیش از ۱۴ هزار رکورد کتاب دیجیتال فارسی و عربی کتابخانه مشهد در پرتال کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی فراهم گردید.


به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، وحید شریفی رئیس کتابخانه ی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: تعداد ۱۴۶۵۷ رکورد کتاب دیجیتال فارسی و عربی که در اختیار کتابخانه ی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بود در موضوعات متنوع علوم اسلامی و انسانی به کتابخانه ی قم انتقال یافت.

وی در ادامه افزود: به اشتراک گذاشتن اطلاعات در نهایت منجر به بهبود مزیت های رقابتی مراکز علمی  می شود که  امروزه، یک نقص  بزرگ در به اشتراک گذاشتن اطلاعات در داخل مراکز و نهاد های علمی وجود دارد که منجر به ایجاد جزیره های ناقص اطلاعاتی می شود و یکپارچگی داخلی، مراکز علمی را قادر می سازند تا با سرعت بیشتری به اهداف سازمانی دست یافته و هزینه های کمتری را بپردازند.

 شریفی گفت: مراکز علمی  باید به کمک یکپارچگی سیستمی، داده ای و فرایندی، قابلیت یکپارچگی داخلی خود را بهبود دهند، به اشتراک گذاشتن  منابع دیجیتال ، گام موثری در حوزه یکپارچگی داده ای به شمار می رود  اما سیستم ها و فرایند ها نیز از موراد مهم این زنجیره سازمانی می باشد.

رییس کتابخانه ی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت:‌جذب آثار دیجیتالی و دیجیتال‌سازی داخلی پرهزینه است؛ به ویژه اگر یک کتابخانه این کار را به تنهایی برعهده بگیرد. همانگونه که این کار درباره تبدیل گزارش‌های کتاب‌شناختی امکان‌پذیر است، سبب کاهش دوباره کاری‌ها و اتلاف جذب یا تبدیل مواد بیش‌تر از یک بار می‌شود، نتیجه آن که ایجاد مجموعه دیجیتال هماهنگ، اشتراک منابع را ارتقاء می‌دهد و غنای مجموعه‌ها را برای کاربرانی که می‌خواهند به آن‌ها دسترسی یابند افزایش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: هماهنگی در مدیریت و بهر برداری از منابع دیجیتال از سال های متمادی به عنوان یکی از دغدغه های بخش مدیریتی و فنی دفتر تبلیغات اسلامی بوده است. بحمدالله امروزه با وجود همکاری های درون سازمانی موثری که بین کتابخانه  شعبه خراسان رضوی و مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی جاری است  اقدامات خوبی در زمینه هم افزایی منابع انجام شده است.

علاقمندان جهت دسترسی به این مجموعه کتابها می توانند به آدرس  http://dl.islamicdoc.org مراجعه نموده و از مجموعه ی این کتابها استفاده نمایند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *