به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، وحید شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه شیخ بهایی ضمن ارائه گزارش مختصری از تغییرات ایجاد شده در کتابخانه در راستای استفاده بهینه از فضاهای موجود و گسترش مخازن کتاب خبر داد.

وی گفت: نظر به اینکه کتابخانه یک ارگانیسم پویا بوده همواره نیاز است که در راستای اهداف پژوهشی و آموزشی و همچنین نیازهای رو به تغییر کاربران خود بحث بهینه سازی فعالیت ها و خدمات را در دستور کار خود قرار دهد.

شریفی افزود: از آنجا که هر ساله منابع بسیار زیادی به روش های گوناگون (خرید، مبادله و اهدا) تهیه و به مجموعه کتاب های کتابخانه اضافه می شود یکی از چالش های ممکن در کتابخانه ها کمبود فضا برای نگهداری بهینه از این منابع است.

رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی گفت: با توجه به این که احساس می شد با روند گسترش فعلی ممکن است به زودی کتابخانه با مشکل فضا در مخازن کتاب مواجه شود، با همراهی اداره پشتیبانی و باز طراحی بخشی از فضای طبقه منهای سه فضایی به مساحت  ۴۰۰ متر مربع به مخزن کتابها اضافه شد.

شریفی در پایان افزود: در مخزن ایجاد شده جدید با تلاش های بی وقفه کتابداران در طی ۱۰ روز اخیر، بیش از ۳۰ هزار جلد از منابع شامل کتب لاتین، مطبوعات آرشیوی و بخشی از کتب فارسی سازماندهی شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *