تمدن اندیشی از جهانی اندیشی بالاتر و پویاتر است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان،  حجت الاسلام دکتر محسن الویری، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در نشست تمدن اندیشی در حوزه علمیه اظهار داشت: لازمه تمدن اندیشی، کلان نگری و فراخ نگری است.

وی ابراز داشت: برنامه ریزی با دید کلان، نشاندهنده سطح تمدن اندیشی است و  کسی که کلان نگر است، با عشق کار می کند . 

حجت الاسلام الویری ادامه داد: کلان اندیشی خواسته دین است و دین از ما می خواهد درگیر جزئیات نباشیم . 

وی افزود: مقیاس تمدن، جهانی است و رویکرد آخرت محور روی تمدن اندیشی نیز تاثیر دارد، نگاه کسی که معاد اندیش و مرگ باور است، دید متفاوتی با بقیه دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم خانواده پژوهی با دید کلان اظهار داشت: دهها هزار موضوع کار نشده در موضوع خانواده داریم و از موضوعات کلیشه ای فاصله بگیرید.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام با اشاره به اینکه تمدن اندیشی از جهانی اندیشی هم بالاتر است خاطر نشان کرد: سرشت تمدن اندیشی بسیار پویاست و نگاه اسلامی فراجهانی است.

وی ابراز داشت: فرهنگ اسلامی معاد باوری و این جهانی است . 

یک پله بالاتر از تمدن اندیشی این است که این اندیشه چه تاثیری در این دنیا و آخرت دارد.
          
حجت الاسلام الویری ادامه داد: کلان نگری درک انسان را بالاتر می برد.

وی تاکید کرد: ضعف بینش تمدنی مسئله مهم امروز  جامعه است و برای درک و بینش تمدنی از مسائل اطرافمان برای گره گشایی و تدبیر و برنامه ریزی در بالاترین سطح ممکن باید کلان نگر باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کلان نگری و کلان فهمی، لازمه تمدن اندیشی است گفت: کلان نگری ویژه مسئولان نیست و لازمه تمدن اندیشی، مشارکت عمومی است.

حجت الاسلام الویری  با تاکید بر اینکه همه آحاد جامعه با مفاهیم تمدن اندیشی باید آشنا باشند و تک تک افرار در اینجا سهم دارند تصریح کرد: اگر اینگونه باشیم اندیشه تمدن اندیشی ثمربخش خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر آحاد مردم کلان نگر نباشند ممکن است ضرباتی جبران ناپذیر وارد شود و کلان نگری قدرت حل مسئله ما را بالا می برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *