حضور درخشان پژوهشکده اسلام تمدنی در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی


پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درسال جاری با ارائه تازه های نشر این پژوهشگاه در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان حضور پررنگی داشت.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، حسین نعمت شاهی «مسئول غرفه پژوهشکده اسلام تمدنی در نمایشگاه » در گفتگویی با بیان این که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ۱۲ پژوهشکده و مرکز پژوهشی دارد که پژوهشکده اسلام تمدنی در مشهد از جمله آنها است، بیان کرد: بیش از ۱۱۱۰ اثر پژوهشی و ۱۰مجله علمی انتشار پیدا کرده که در پژوهشکده اسلام تمدنی در مشهد نیز ۴ نشریه علمی و ۲ نشریه علمی پژوهشی «پژوهش های قرانی و پژوهش های عقلی نوین » منتشر می شوند.
وی با بیان این که علوم و فرهنگ اسلامی مجهز به ۱۰ کتابخانه تخصصی و یک کتابخانه دیجیتال با هزاران عنوان کتاب دیجیتالی بوده که این امتیاز و امکانات زمینه رشد علمی خوبی را برای پژوهشگاه و پژوهشگران مرتبط با این پژوهشگاه فراهم کرده است.
مسئول غرفه پژوهشکده اسلام تمدنی در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی در خصوص کسب جوایز برگزیده کتاب سال افزود: این پژوهشگاه تا کنون ۲۰۰ جایزه در خصوص کتاب سال حوزه کسب کرده است و برگزیده چهارمین جشنواره بین الملل فارابی و مجامع علمی کشور بوده و جایگاه ویژه ای در مجامع مختلف داشته است.
وی با بیان این که پژوهشکده اسلام تمدنی در مشهد دارای ۲ اداره به نام های پژوهش و کتابخانه و ۴ گروه با عناوین فقه کاربردی، قرآن و مطالعات اجتماعی، حکمت و کلام جدید و هنر و تمدن اسلامی فعالیت دارند که این پژوهشکده در سال ۹۶ شش عنوان کتاب و از ابتدای سال ۹۷ تا کنون نیز ۴ عنوان کتاب از کتب مجموعه به چاپ رسیده که مورد نظر بازدید کنندگان قرار گرفته است.
وی با بیان این که این نخستین تجربه ما برای شرکت در این نمایشگاه و تجربه ارزشمندی جهت حضور در سال های آینده می باشد، افزود: جمعیت زیادی از مدارس علمیه جهت استقبال حضور پیدا کردند و گزینش این مکان جهت برگزاری نمایشگاه به جهت نزدیکی به مرکز شهر و مدارس علمیه مورد استقبال ویژه طاب و اساتید قرار گرفت و طلاب نیز با توجه به آغاز سال تحصیلی به راحتی کتب مورد نیاز خود را از این نمایشگاه با هزینه ارزان تر و تخفیف های بیش تر خریداری کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *