حضور پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت


پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به منظور تقویت رویکرد بین المللی خود و معرفی برخی از آثار پژوهشگاه، مهرماه امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان حضور پیدا می کند. 

به گزارش اداره بین الملل مرکز همکاری ها علمی و بین الملل، هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۱۸ تا ۲۲ مهر برگزار می‌شود و پژوهشگاه علوم و  فرهنگ اسلامی با ۲۹ عنوان کتاب در حوزه های فقه ، علوم سیاسی، خانواده، تاریخ اسلام در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.
چکیده انگلیسی کتب معرفی شده پژوهشگاه برای نمایشگاه در سایت www.booksfromiran.ir قابل دسترسی است.
شایان ذکر است که  کتاب فرانکفورت به‌عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب دنیا، هرساله پذیرای بسیاری از فعّالان نشر است. این نمایشگاه ۵ روزه، که در اواسط اکتبر هر سال در نمایشگاه تجارت فرانکفورت در آلمان برگزار می‌شود در ۳ روز اول آن به بازدیدکنندگان تجاری (متخصصان صنعت چاپ و نشر) اختصاص دارد و ۲ روز آخر آن به روی بازدیدکنندگان عام گشوده می‌شود. همه ساله نویسندگان، نمایندگان عرصه نشر و شرکت‌های چندرسانه‌ای از سراسر جهان به منظور مذاکره و تعامل جهت دست یافتن به حقوق نشر و مجوز انتشار بین‌المللی آثارشان، عرضه و تبلیغ آثار و یافتن بازارهای جهانی، آشنایی با ناشران و عقد قراردادهای تازه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور می‌یابند.
در طول مدت برگزاری، نزدیک ۷٬۰۰۰ ناشر از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و حدوداً ۲۸۶٬۰۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. نمایشگاه فرانکفورت که از سال ۱۹۴۹ برگزار می‌شود به دلیل میزان بالای تبادلات و معاملات (تجارت نشر) یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *