خریدبیش از۱۰۰عنوان کتاب و نرم افزار از نمایشگاه کتب تخصصی حوزه علمیه خراسان


مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد:

خرید بیش از یکصد عنوان کتاب و نرم افزار تخصصی از نمایشگاه کتب تخصصی حوزه علمیه خراسان

در نمایشگاه کتاب حوزه علمیه خراسان، خرید ۱۲۳ عنوان کتاب و ۱۰ نرم افزار تخصصی از سوی کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، وحید شریفی مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مطابق سنوات گذشته، امسال نیز نمایشگاه کتاب حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه آیت الله خوئی به مدت یک هفته برگزار شد.

وی افزود: از آنجا که کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی، پس از نمایشگاه بین المللی تهران در اردیبهشت ۱۴۰۱، به دلیل مضایق بودجه ای موفق به خرید منابع جدید نشده بود و مراجعین و پژوهشگران نیز سفارش تهیه عناوینی چند از منابع پژوهشی را داشتند، لذا طی برنامه ریزی انجام شده، درخواست افزایش بودجه کتابخانه به مسئولان مرتبط دفتر تبلیغات اسلامی ارائه شد که با نظر موافق ایشان، مبلغی برای خرید کتب جدید تا پایان سال اختصاص یافت.

مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: طی رایزنی های صورت گرفته با مدیران اجرائی نمایشگاه، موافقت ایشان مبنی بر تخصیص بن کتاب از بودجه های در اختیار حوزه اخذ گردید. پس از آن تصمیم به مشارکت فعال در نمایشگاه و ابتیاع کتب مورد نیاز پژوهشگران و تأمین کسری های کتابخانه گرفته شد.

شریفی گفت: کارشناسان خرید کتابخانه، در طی روزهای برگزاری نمایشگاه، از کتب معروضه بازدید و موارد مناسب را با توجه به موضوعات، کیفیت محتوی، به روز بودن، قیمت و درصدهای تخفیف و عدم تکراری بودن انتخاب نمودند. طبیعتاً تلاش بر این بود تا بیشتر کتب ناشرین شرکت کننده ای که آثارشان در مشهد عرضه نمی شود، در اولویت خرید باشند.

وی افزود: تعداد کل کتب تهیه شده ۱۲۳عنوان و تعداد نرم افزارهای تخصصی تهیه شده ۱۰عنوان است که شامل موضوعات علوم قرآنی و تفسیر(۲۴ جلد)، فقه و اصول(۲۰ جلد)، درایه و حدیث(۷ جلد)، کلام و فلسفه، عرفان(۱۹ جلد)، سیره و تاریخ(۲۱ جلد)، فرهنگ و تمدن: (۱۱ جلد)، علوم اجتماعی: (۱۴ جلد) و موضوعات دیگر (۷ جلد) می باشد.

مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پایان گفت: امور مربوط به فرآهم آوری و مجموعه سازی و اسکن کتب انجام و در پورتال کتابخانه قرار داده شده است. همچنین تعدادی از آن ها، تا انتهای آذر ماه در ویترین تازه های کتابخانه به نمایش درآمده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *