مدیر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان گفت: بخش های دانشی جبهه مقاومت سایبری حوزه علمیه خراسان در دو شاخه فقه مقاومت و حکمت مقاومت در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، دکتر سید مجید ظهیری مدیرگروه و عضو هیأت علمی گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی در گفت و گو با خبرنگار جمسا در این رابطه عنوان کرد: جبهه مقاومت سایبری دو شاخصه مهم دارد؛ دانش محوری و مأموریت گرایی. در بعد دانشی، این جبهه در چارچوب فقه، اخلاق و عقلانیت اسلامی گام بر خواهد داشت و در بعد مأموریت گرایی، چشمان جبهه به کلمات کلیدی در ادبیات رهبر معظم انقلاب دوخته شده است. این دو مولفه تضمین کننده تبعیت آگاهانه و با بصیرت از رهبری است

وی افزود: در پی راه انداری جبهه مقاومت سایبری حوزه علمیه خراسان و استقبال پرشور و هم افزای طلاب و اساتید انقلابی و همچنین نهادهای انقلابی حوزوی، اقدام جدید این جبهه در خصوص مسائل دانشی مربوط به مقاومت در دو بخش فقه مقاومت و حکمت مقاومت آغاز شده است.

مدیرگروه و عضو هیأت علمی گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی با تأکید بر ضرورت انجام فعالیت های دانشی در حوزه فقه و حکمت مقاومت، ابراز کرد: در زمینه ی فقه مقاومت درس خارج حضرت آیت الله علم الهدی با ارائه مباحث تخصصی  فقه المقاومه به عنوان خط شکن این عرصه دانشی به روز و کارآمد به طور کامل در پایگاه اطلاع رسانی جبهه مقاومت سایبری حوزه علمیه خراسان در اختیار طلاب علاقه مند در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در زمینه ی حکمت مقاومت نیز با اساتید برجسته علوم عقلی در حوزه علمیه خراسان مذاکراتی آغاز شده و به زودی در این زمینه نیز مباحث دانشی تخصصی توسط اساتید فن به جامعه انقلابی و علمی شیعه در جهان اسلام عرضه خواهد شد.

ظهیری در پایان تصریح کرد: جبهه مقاومت سایبری حوزه علمیه خراسان (جمسا) پذیرای طرح ها، ایده ها و پیشنهادات سازنده طلاب و عموم علاقه مندان به فعالیت در عرصه فضای مجازی جهت بهبود فعالیت های این جبهه می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *