دیدار و گفتگو با دکتر سیدمحمد حسینی نویسنده کتاب آموزه های اسلامی تولید و توزیع: سه جنبه گستره رشد اقتصادی، مبانی نظری توزیع و رقابت


گستره و حد و مرز رشد اقتصادی، مبانی نظری توزیع و مسأله رقابت از منظر قرآن و شبکه معنایی و تحلیل مفهوم رقابت بر حسب آن از جمله مباحث مورد نظر در کتاب آموزه های اسلامی تولید و توزیع است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، نخستین جلسه از سلسله دیدارهای گفت وگو با اعضای هیأت علمی، محققان و مولفان آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در هفته پژوهش سال ۱۳۹۸ تحت عنوان «با اصحاب قلم» برگزار گردید.

 این جلسه به دیدار با دکتر سیدمحمد حسینی عضو هیأت علمی گروه فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدنی و مولف کتاب آموزه های اسلامی تولید و توزیع: سه جنبه گستره رشد اقتصادی، مبانی نظری توزیع و رقابت اختصاص داشت.

وی هدف این اثر را حتی الامکان استنباط مبانی که قرآن برای رفتار انسان در بعد تولید و توزیع ترسیم کرده، بیان نمود.

در معرفی پشت جلد این کتاب، چنین آمده است:

محققان و پژوهشگران مسلمان معتقدند که قرآن به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع اسلامی در شناخت معارف و نظام‌های معرفتی، اجتماعی و اقتصادی، می‌تواند کمک بزرگی به انسان و زندگی انسانی در عرصه‌های مختلف داشته باشد. در کنار قرآن، گفتارها و رفتارهای رسیده از معصومین(ع) نیز انسان را در شناسایی و انتخاب مسیر صحیح هدایت و کمک خواهد کرد. بر این اساس در این بسته پژوهشی، نگرش قرآن درباره «گستره و حد و مرز رشد اقتصادی»، «مبانی نظری و اصول توزیع» و «مسأله رقابت» به عنوان سه جنبه تولید و توزیع، واکاوی شده و نیز مفهوم رقابت بر حسب شبکه معنایی تحلیل و بررسی می‌شود.

کلیپ معرفی کتاب آموزه های اسلامی تولید و توزیع: سه جنبه گستره رشد اقتصادی، مبانی نظری توزیع و رقابت در آپارات

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *