رتبه نخست دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری کرسی‌های تخصصی تولید علم کشور


معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد:

رتبه نخست دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری کرسی‌های تخصصی تولید علم کشور

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به دستاوردهای مهم پژوهشی این دفتر گفت: تنها دانشنامه قرآنی سبک زندگی، در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی تولید و مورد استقبال قرار گرفته است. 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از  پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نجف لک‌زایی در آیین نکوداشت هفته پژوهش و آئین افتتاح هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی، با گرامیداشت هفته پژوهش و قدردانی از تلاش پژوهشگران و اعضای هیئت‌علمی در مراکز آموزش عالی وابسته به این نهاد حوزوی اظهار داشت: این نمایشگاه با بهره‌گیری تجربی نمایشگاه دستاوردهای ۱۰ ساله برگزار شده که در این زمینه روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی ایفای نقش کرده و مسئولیت اجرای این کار را بر عهده داشتند.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در بخش پژوهش از مرجعیت علمی مناسب برخوردار است، بیان کرد: در بخش‌هایی که مسئولیت بر عهده دفتر تبلیغات اسلامی است، تولید علم در حال دنبال شدن است اما باید برای رفع کاستی ‌های موجود در زنجیره تولید علوم و دانش از مبدأ به مقصد برای رسیدن بهتر علوم به دست مصرف کننده برنامه ریزی شود.
وی به تشریح دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: در بخش تبلیغ با بهره‌گیری از تولیدات دانشی توسط مبلغان این مهم رو به افزایش است، به طوری که علاوه بر تبدیل شدن به مرجعیت علمی در بعد بین‌الملل، فعالیت ‌های مناسبی با پشتیبانی قطب های ایجاد شده در دفتر تبلیغات اسلامی انجام‌ شده است.
حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی افزود: در بخش بین المللی نیز در حال حاضر دو مجله انگلیسی در دفتر منتشر می‌شود که یکی از آنها در چهار شماره و دیگری در دو شماره منتشر شده است؛ در موضوع مجلات عربی نیز تاکنون دو شماره از آن منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بخش فرهنگ سازی با طرح مسأله قطب ها از سال ۱۳۹۴ وارد مرحله جدیدی در حله مسأله شدیم، اظهار داشت: در این موضوع تلاش های خوبی در بحث اخلاق و سبک زندگی شده است، به طوری که تنها دانشنامه قرآنی سبک زندگی در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی تولید و با استقبال علاقه‌مندان روبرو شده است.
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در حوزه کودکان و نوجوانان و تدوین دایره المعارف قرآنی برای کودکان و نوجوانان نیز طرح و برنامه‌ های مختلف در دست اقدام و در بحث اخلاق، علوم انسانی و توانمندسازی علوم اسلامی نیز پروژه های مهمی انجام‌ شده که از نمونه آن می‌توان به انجام پایان‌‌ نامه ها در دانشگاه باقرالعلوم(ع)، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) و معصومیه(س) با رویکرد مسأله محوری است.
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در طرح امداد فرهنگی و تعمیق ایمان دینی و قدم های مؤثری با رویکرد تمدنی دنبال شده است، تصریح کرد: این موضوع با تأسی از سیاست های کلان که توسط رهبر معظم انقلاب تدوین شده، انجام و تمام پژوهش‌ها نیز به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علمی استادان و اعضای هیئت علمی فعال در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و موفقیت‌ های کسب شده توسط این متخصصان علوم انسانی و اسلامی اشاره و تصریح کرد: شش نفر از اعضای هیئت علمی به تولید دانش به شکل تأیید شده رسیده و  برخی از استادان و اعضای هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی نظریه هایی که ارائه کردند در هیئت های حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی در قالب نظریه و نوآوری به تأیید رسیده که امیدواریم در آینده به عنوان مرجعیت علمی مورد استفاده قرار گیرد.
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی گفت: همچنین این دفتر مقام نخست کشور در زمینه برگزاری کرسی‌ های تخصصی، ترویجی و تولید علم را دارد که مورد قدردانی قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی که از امروز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰ در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی واقع در قم چهارراه شهدا برگزار شده تا پنج شنبه ۲۵ آذرماه پذیرای عموم علاقه مندان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *