“شاخص های طلبه جوان مومن انقلابی از دیدگاه مقام معظم رهبری” به قلم دکتر مصطفی احمدزاده


جلد دوم کتاب "حوزه انقلابی؛ مسئولیتهای ملی و فراملی" به تازگی به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه مقالاتی است که در باب "حوزه انقلابی" به قلم اساتید و دانش پژوهان و به همت جناب محمود فلاح به رشته تحریر در آمده است.

مقاله "شاخص های طلبه جوان مومن انقلابی از دیدگاه مقام معظم رهبری" به قلم دکتر مصطفی احمدزاده در این کتاب به چاپ رسیده است.

چکیده

مقام معظم رهبری به ویژه در دهه اخیر بارها در سخنرانی هایشان عبارت «جوان مومن انقلابی» را به کار برده اند و با تبیین ویژگی های آن، الگوی تراز جوان در جمهوری اسلامی ایران را به تصویر کشیده اند. هدف این پژوهش دستیابی به شاخص های طلبه جوان مومن انقلابی است؛ از این رو با تحلیل محتوای کیفی سخنان مقام معظم رهبری، نخست شاخص های «جوان مومن انقلابی» استخراج و دسته بندی شده و سپس بر پایه آن و براساس مدل شاخص نگاری اسلامی، شاخص های «طلبه جوان مومن انقلابی» در سطوح بنیادی، ابعادی و کیفی تعریف شده است. نتیجه آنکه ۴۲ شاخص در سه مقوله جوان، مومن و انقلابی برای «طلبه جوان مومن انقلابی» به دست آمده است که می تواند دستمایه سیاستگذاری و برنامه ریزی فردی، اجتماعی و مدیریتی طلاب جوان قرار گیرد. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *