گروه فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدّنی در ادامه سلسله نشستهای تخصصی فقه شهر و شهرنشینی، ششمین نشست تخصصی را در قالب کرسی ترویجی، عرضه و نقد ایده علمی برگزار می کند.

در این نشست که روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۶ در اتاق جلسات تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، برگزار می شود، حجت الاسلام و المسلمین علی الهی خراسانی پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه خراسان با موضوع «فقه شهر؛ چیستی، ابعاد، ساختار» به ارائه بحث خواهد پرداخت. حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید واسطی از پژوهشگران و اساتید حوزه علمیه خراسان نیز به عنوان استاد ناقد و حجت الاسلام و المسلمین علی شفیعی عضو هیئت علمی و مدیر گروه فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدّنی نیز به عنوان دبیر علمی این کرسی ترویجی در این نشست حضور خواهند داشت.

 

متن دعوتنامه رسمی نشست بدین قرار است:

امروزه شاهدیم، شهر به عنوان یک پدیده پویا  اثرات انکارناپذیری بر زندگی مردمان خود گذاشته است. از آنجا که ساخت شهرها مبتنی بر اندیشه‌ای بنیادین رقم می‌خورد و خود بستری برای انتقال این اندیشه به ساکنانش می‌گردد، ضروری است نظام شهرسازی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و این مهم جز با هم‌اندیشی متخصصان علوم اسلامی و شهرسازی تحقق نمی‌یابد.

بدین منظور ششمین نشست از سلسله نشست‌های « فقه شهر و شهرنشینی» در قالب کرسی نقد با عنوان « فقه شهر؛ چیستی، ابعاد و ساختار»، با هدف تبیین قواعد حاکم در این عرصه در ساعت ۹ روز چهار‌شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۱۰ در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی واقع در چهارراه خسروی، خیابان شهید رجائی، برگزار می‌گردد.

بی‌شک حضور حضرت‌عالی در جمع فرهیختگان و کاوشگران این ساحت علمی، نقش مؤثری در تحقّق هدف والای این نشست‌ها خواهد داشت.

چکیده ایده پژوهشگر محترم به پیوست تقدیم می گردد.

دریافت فایل چکیده نشست: چکیده نشست ششم فقه شهر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *