نحوه انتخاب برترین های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی


معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: طبق دستورالعمل ها  و آیین نامه ها،در هیچ یک از  انتخاب برترین های پژوهشی محدودیت انتخاب برتری نداریم و هر پژوهشکده یا هیئت علمی و محققی که بتواند امتیازهای مد نظر را کسب کند، به عنوان برتر انتخاب خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی یعقوب نژاد در گفت و گویی با ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت:معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، فعالیت‌های متنوعی را از جمله عملیات پژوهش را در این پژوهشگاه بر عهده دارد یعنی پژوهشی که انجام می شود باید از جنبه های مختلف مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد تا محصولی که توسط هیئت علمی، محققان و همکاران علمی ما در این مرکز علمی بزرگ، تدوین می‌شود به درستی تهیه و برای جامعه علمی منتشر شود. 
وی گفت:یکی از کارهای اساسی که در معاونت پژوهشی صورت می‌گیرد بررسی ارزیابی فرآیندی آثار ارسالی از پژوهشکده‌ها و مراکز بود که آیا با دستورالعمل‌ها انطباق داردیا خیر؟
معاون پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد:از آذر ۹۷ تا آذر ۹۸ تعداد ۷۶ اثر از این جهت بررسی شده. یکی از کارهایی که انجام شده بررسی گزارش عملکرد ماهیانه اعضای هیئت علمی و محققان رسمی است.
وی با بیان این که یکی از کارهای مهم این معاونت، بررسی فعالیت‌های پژوهشی اعم از اعضای محترم هیئت علمی و محققان رسمی است افزود: این روند ماهیانه و به صورت منظم برای ۱۴۲ هیئت علمی و محقق انجام می شود. کنترل بررسی قراردادهایی که با محققان یا با ناظران بسته می‌شود و همچنین متمم تحقیق‌های پروژه ای از دیگر خدمات پژوهشی مورد انجام  در این معاونت است.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوب نژاد  اظهار داشت:همزمان با هفته پژوهش در ۵ محور بررسی جهت انتخاب برترین‌های پژوهش بین ۱۲ مرکز و پژوهشکده‌، ۳۳ گروه فعال و همچنین بین ۱۴۲ محقق و هیئت علمی در بخش‌هایی مثل وضعیت علمی و وضعیت تعاملی صورت می‌پذیرد.
 وی با اشاره به این که  طبق دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه ها در هیچ یک از این موارد محدودیت انتخاب برتری نداریم. هر پژوهشکده یا هیئت علمی و محققی که بتواند امتیازهای مدنظر را کسب کند به عنوان برتر انتخاب خواهد شد. 
معاون پژوهشی  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خصوص انتخاب نشریات برتر این پژوهشگاه نصریح کرد:
مجلات ، نیز  از این جنبه  بررسی می‌شوند که طبق آئین نامه ای که وجود دارد. ۱۷ مجله در ارزیابی قرار گرفتند و از میان این ها مجلاتی برتر شدند. اما اینکه از میان مجلات، از میان پژوهشکده‌ها، از میان اعضای هیئت علمی و محققان، از میان گروه ها چه کسی برتر هست در روز انتخاب برترین ها، اعلام خواهد شد.
وی افزود:در بخش نظارت بر عملیات پژوهش ۱۶۴۲ دستور پرداخت، بیش از ۱۰۰ فرم از شناسه‌های موظفی هیئت علمی و بیش از ۳۰ سمینار پروژه بررسی و تعیین تکلیف شدند.
حجت الاسلام و المسلمبن یعقوب نژاد اظهار داشت: علاوه بر ارتباطاتی که با مجموعه‌های بیرونی اعم از وزارت علوم، مؤسسات پژوهشی هم طراز داشتیم، با بخش‌های مختلف کشوری و داخل قم نیز ارتباطات داشتیم‌، با بخش های مختلف کشوری و داخل قم نیز ارتباطات برقرار کردیم.
وی اهتمام نسبت به مسئله محوری را از موضوعات  بسیار مهم دانست که همواره مد نظر بوده است و خاطر نشان کرد:از طریق ارتباط با قطب های فکری و فرهنگی که ۱۴۷ برنامه در سال جاری از برنامه پیشنهادی پژوهشکده ها بوده که به این قطب‌ها ارجاع شده و وضعیت پیشرفت ۴۱۱ پروژه از پروژه های قطبی، پیگیری و بررسی شده که این‌ها از بحث های اهتمام به مسئله محوری است که در این مجموعه صورت گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *