نسخه الکترونیکی کتاب «مطالعۀ جامعه شناختی رابطۀ اسلام شیعی و مردم سالاری » به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، از دیدگاه جامعه شناختی، چه عواملی در نیمه اول سدۀ بیستم میادی، باعث گذار هر چند ناتمام  به مردم سالاری در ایران شد؟ نخبگان دینی در تحولات دنیای مدرن، چه تاثیری از شرایط اجتماعی آن دوران پذیرفتند و چه بازنگری های نظری وعملی در برداشت دینی خود داشتند؟ موضع گیری های مناسب و نامناسب روحانیت در قبال فرآیند گذار و عملکردهای مؤثر مثبت و منفی ایشان در این فرایند کدام اند؟
محمد پهلوانی (مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) گفت: در این کتاب، برای یافتن پاسخهای جامعه شناختی به پرسشهای بالا، سه جنبش گذار در سه مقطع تاریخی، با
روشهای موجود در جامعه شناسی تاریخی مقایسه شده اند.

وی گفت: به کمک بررسی نظری در حوزه های تحول فرهنگی، تحول اجتماعی و تحول سیاسی، چارچوب تئوریک مناسبی فراهم شده و با توجه به شرایط کلی تاریخ ایران و جهان در دورۀ مورد نظر، مدلی برای تبیین گذار در ایران از آن چارچوب استخراج شده و مبنای مقایسۀ جامعه شناختی قرار گرفته است.
پهلوانی به معرفی این کتاب پرداخت و افزود: این کتاب نوشته محمدمسعود سعیدی می باشد و در پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.
مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسامی اظهار داشت: کتاب «مطالعۀ جامعه شناختی رابطۀ اسلام شیعی و مردم سالاری » با ۶۹۵ صفحه به زبان فارسی و به قیمت ۵۶۰۰۰۰ ریال در سال ۱۳۹۵ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت ۱۱۰۰۰۰ ریال منتشر کرده است.
وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *