به همّت گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدّنی؛ ‌در راستای اهداف قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی و پاسخ به مسأله «ضعف رشد و توسعه علوم اسلامی نسبت به نیازهای نظام و جامعه اسلامی و دنیای معاصر»،‌ نشست تخصصی با عنوان « نواندیشان مسلمان نوگرا و سنّت گرا؛ مقایسه رویکرد معرفت‌شناختی و روش‌شناختی» برگزار گردید.

دکتر جهانگیر مسعودی، عضو هیأت علمی گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلامی تمدّنی در این نشست تخصّصی به تبیین و مقایسه روش نواندیشان مسلمان در رویارویی با چالش‌های مهم تمدّنی دنیای معاصر پرداخت.

در این نشست که با همکاری گروه‌های کلام و منطق و معرفت‌شناسی مجمع عالی حکمت اسلامی برنامه‌ریزی شده بود؛ به مسأله مهم «رابطه اسلام و مدرنیسم» پرداخته شد و رویکردهای نواندیشان مسلمان نوگرا و سنت‌گرا در حل چالش‌های اسلام و مدرنیته به دو روش «رفتار درمانی» و «شناخت درمانی» تقسیم گردید. دکتر جهانگیر مسعودی در ذیل رویکرد «شناخت درمانی» آراء برخی نواندیشان مسلمان را بیان نمود و در تبیین دیدگاه استاد مطهری (ره) به عنوان دیدگاه اعتدال‌گرا و مناسب برای حل چالش‌های «اسلام و مدرنیسم» و پاسخ‌گوی نیازهای جامعه و دنیای معاصر ایشان را نظریه‌پردازی گفتگو محور معرفی نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *