عضو گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی گفت: وضعیت ممتاز پژوهشکده اسلام تمدنی رویکردهای متمایزی را پیش روی اعضای هیأت علمی و پژوهشگران قرار می دهد.

دکتر ظهیری در گفتگو با روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی با اشاره به پیشینه پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی گفت: این دفتر با سه دهه فعالیت در هویت های مختلف پژوهشی در سطح استان و کشور درخشیده است.

وی با بیان اینکه هویت جدید پژوهش در دفتر خراسان در قالب یک پژوهشکده رسمی است که با عنوان اسلام تمدنی بدیلی در سطح استان و حتی کشور ندارد گفت: وضعیت ممتاز پژوهشکده اسلام تمدنی و گروه های علمی آن رویکردهای متمایزی از سایر پژوهشکده ها را پیش روی اعضای هیأت علمی و پژوهشگران قرار می دهد.

عضو گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی با توجه به تاثیر رویکردهای پژوهشی در تغییر اداره کل پژوهش به پژوهشکده ابراز داشت: رویکردهای آینده پژوهانه با شناخت کامل از وضع تمدنی حال و گذشته عالم اسلام، قطب های علمی فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی و مسائل میزهای تخصصی آنها فضای ماموریتی پژوهشکده را به وجهی مساله محور معین می کند.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش مجالی برای معرفی اعضای خانواده پژوهش، آثار و تعامل های درون و برون سازمانی در عرصه تحقیق و مطالعات است ادامه داد: هویت جدید پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات خراسان رضوی، وجهی جذاب برای حضور و معرفی در هفته پژوهش خواهد داشت.

دکتر ظهیری با اشاره به گروه حکمت و کلام جدید به عنوان یکی از ارکان چهارگانه علمی پژوهشکده اسلام تمدنی گفت: پروژه های مستند سازی آموزه های عرفان شیعی بر اساس آیات و روایات، مدل های نواندیشی دینی، معرفت شناسی فضیلت محور و بازسازی منطق حاکم بر حکمت متعالیه از فعالیت های سال جاری این گروه علمی است.

وی افزود: ترجمه آثار کلاسیک و مهم غرب در حوزه های حکمی و الهیات بین ادیان و همچنین در حوزه معرفت شناسی تجربه دینی در مرحله چاپ قرار دارد.

این عضو گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی بیان داشت: از دیگر برنامه های گروه حکمت و کلام جدید برگزاری همایش های علمی و نشست های تخصصی، نقد کتاب و کرسی های نظریه پردازی و مناظرات علمی است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به برنامه های اجرایی این گروه علمی در هفته پژوهش گفت: در هفته پژوهش نشست علمی نقد کتاب «امامت سرّ خاتمیت» از تالیفات گروه علمی حکمت و کلام جدید است که توسط دکتر جوارشکیان به رشته تحریر در آمده است برگزار خواهد شد.

دکتر ظهیری یادآور شد: برگزاری همایش نوآوری های فلسفی کلامی علامه طباطبایی(ره) با حضور متخصصان و فرهیختگان برجسته حوزه و دانشگاه و ارائه سخنرانی علمی به عنوان یکی از فعالیت های انجام شده این پژوهشکده در ماه اخیر است.

 

عضو گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی با بیان اینکه یکی دیگر از رویکردهای مهم گروه حکمت و کلام جدید، رویکرد تعاملی با سایر نهادهای علمی کشور است افزود: در این راستا مجمع عالی حکمت اسلامی مشهد از نهادهایی است که از همکاری و تعامل فعال گروه حکمت و کلام جدید در حوزه برنامه ریزی و هم فکری علمی و حوزه مدیریتی بهره­مند است.

وی ارتباط با حوزه علمیه خراسان، جامعه المصطفی و گروه فلسفه دانشکده الهیات را خوب و موثر دانست و ادامه داد: پیش نشست علمی همایش ملی رد عدالت و اخلاق در سیره و معارف رضوی(ع) با همکاری و تعامل این گروه علمی در آبان ۹۵ برگزار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *