همایش بیانیه گام دوم انقلاب؛ مبانی و راهکارها در حال برگزاری است.


همایش بیانیه گام دوم انقلاب؛ مبانی و راهکارها با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  هم اکنون در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، این همایش بیانیه گام دوم انقلاب؛ مبانی و راهکارها با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدسعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم اکنون  در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام دکتر واعظی در همایش بیانیه گام دوم انقلاب به ضرورت های رویکردی حوزه های علمیه در زمینه سر فصل های بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد. 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی گفت از جمله موارد مورد تاکید در این بیانیه، عدالت و مبارزه و فساد است که حوزه های علمیه می توانند در ابعاد مختلف از جمله، بعد نظری تولید محتوا داشته باشند. از جمله می توان به فقدان یک نظریه جامع  پیرامون عدالت اجتماعی که مورد وفاق تصمیم سازان حاکمیت باشد اشاره کرد. 
وی افزود؛ این فقدان موجب شده است دولت ها بر مبنی تصور خود از عدالت اجتماعی اقدام کرده اند  اکنون نیاز جامعه، دانشی است که منتج به راهکار هایی برای  برون رفت از وضع موجود به وضع مطلوب است.

دکتر واعظی در ادامه به ابعاد مبارزه با فساد و استقرار عدالت اجتماعی اشاره کرد و سه ضلع اصلی عدالت اجتماعی را شامل قوانین، طرح ها، اسناد بالا دستی  و مجریان و مدیران کارآمد و فرهنگ سازی عمومی جامعه بیان کردند. 
ایشان ضمن اشاره به ضرورت جامعه سازی و ملت سازی  و نا کارآمدی قوانین و طرح در نبود فرهنگ متناسب بر ضرورت فرهنگ سازی در آموزش و پروش و از سنین کودکی تاکید کردند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی  گفت؛ لبیک موثر و کار آمد حوزه ها به این بیانیه باید در وجه فرهنگ سازی و امت سازی پدیدار شود .  وی افزود حوزه ها باید نسلی عدالت خواه و عدالت پذیر تربیت نمایند و در وجه نظری حوزه باید تولیدات دانشی لازم را تامین نماید.

این خبر در حال به روز رسانی می باشد.
 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *