پژوهشگران و مبلغان دینی باید انسان، دولت و جامعه تراز اسلام را معرفی کنند.


در نشست اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش دفتر خراسان رضوی مطرح شد؛  

پژوهشگران و مبلغان دینی باید انسان، دولت و جامعه تراز اسلام را معرفی کنند.

نشست اختتامیه هفته پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور وبیناری حجت الاسلام والمسلمین لکزایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و ریاست دفتر خراسان و مدیر کل پژوهش و مسئولین ادارات و پرسنل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، حجت الاسلام و المسلمین لک زایی با تبریک هفته پژوهش و با اشاره به یکی از آیات قرآن کریم گفت: قرآن می فرماید انسان های پاک و طیب با انسانهای ناپاک و خبیث مساوی نیستند و یکی از رسالت‌های اصلی رسول اکرم تذکر همین نکات به مردم بود تا مسیر پاکی و راستین از خبائث مشخص شود.

کار بزرگ ما پژوهشگران و مبلغان دینی که در حوزه پژوهش و تبلیغ شباهت های زیادی نیز به یکدیگر دارند این است که سبک زندگی، انسان طراز اسلام، جامعه تراز اسلام و دولت و تمدن تراز اسلام را به مردم معرفی نماییم.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه افزود: در ادامه ی این آیه خطاب به رسول اکرم می ‌فرماید: حتی اگر کثرت جوامع و انسان های خبیث تو را شگفت زده کند باز هم باید نسبت به مردم بشارت و انذار بدهی که ما نیز شاهدیم که در جوامع غربی و در نقاط مختلف جهان در ابعاد و نفرات گسترده ناپاکی ها و خبائث وجود دارد اما این دلیل سستی و کم کاری ما نمی شود بلکه باید ثابت قدم بود و طبق دستور این آیه باید تقوا پیشه کرد تا به فلاح و رستگاری برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی با تقدیر از تلاش های اداره ی کل پژوهش و پژوهشکده اسلام تمدنی خراسان گفت: امروز شاهد برگزاری نشست‌های علمی و درس گفتارها و کرسی های ترویجی و تخصصی هستیم که به نسبت گذشته رشد داشته است و در مناسبت های مختلف قوی ظاهر می شود و این عرصه یکی از فضاهای ایفای مسئولیت های اجتماعی توسط پژوهشگران ماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *