پیروزی انقلاب اسلامی، مرهون تلاش و جهاد عظیم امام راحل و مجاهدان و مردان خداست .


دکتر نجف لک زایی :

پیروزی انقلاب اسلامی، مرهون تلاش و جهاد عظیم امام راحل و مجاهدان و مردان خداست .

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر لک‌زایی: پیروزی انقلاب اسلامی، مرهون تلاش و جهاد عظیم امام راحل و مجاهدان و مردان خداست که به صورت داوطلبانه، شهادت، ایثار و جانبازی را به جان خریدند و از جان و مال خود گذشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا(پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر لک زایی رئیس محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در هفتاد و هفتمین جلسه شورای مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) و امام راحل (رحمه‌الله علیه) و تقارن آن با ایام‌الله دهه مبارک فجر و اهدای سلام و درود به روح مطهر امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی بیان فرمودند: خداوند متعال را شاکریم که در این عصر زندگی می‌کنیم که زمینه برای فعالیت در مکتب نورانی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فراهم شده است و با آرامش خاطر می¬توانیم به کار علمی و اجرایی مشغول باشیم. این فرصت مهیا و آماده، مرهون تلاش و جهاد عظیم امام راحل و مجاهدان و مردان خداست که به‌صورت داوطلبانه، شهادت، ایثار و جانبازی را به جان خریدند و از جان و مال خود گذشتند و به برکت انقلاب اسلامی زمینه را برای این‌گونه فعالیت‌ها مهیا نمودند. ان‌شاءالله ما هم بتوانیم به نحو مطلوب از این فرصت بهره ببریم تا این فعالیت¬ها، باقیات صالحاتی برای همه ما شود و در محضر قرآن کریم و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در دنیا و آخرت روسفید شویم و از فرصت ایجاد شده برای گسترش فرهنگ قرآن و اسلام ناب استفاده کنیم.
ایشان در ادامه جلسه افزودند: سنت الهی بر آن است که از دین خود حمایت و حفاظت می‌کند همان‌طور که خداوند متعال در قرآن کریم می¬فرماید: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ (حجر/۹) و در آیه ۴۰ سوره توبه نیز می‌فرماید: إِلاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ (توبه/۴۰) اگر شما هم به دین خدا کمک نکنید خداوند پیامبرش را یاری خواهد کرد. هم‌چنان‌که در هجرت پیامبر(صلی الله علیه وآله) از مکه به مدینه، در غار ثور وجود پیامبرش را با تار عنکبوت که به نظر ما چیز بی ارزشی است حفظ و یاری نمود. یعنی خداوند از تار عنکبوت، عامل قدرت برای حفظ جان پیامبر درست کرد. در جنگ بدر نیز پیامبر شن و ماسه را به سمت دشمن پرتاب کرد که طوفانی به طرف دشمن ایجاد شد و خداوند پیامبر و سپاه اسلام را با همین کار حفظ نمود. لذا ما باید با دل و جان در راه حفظ دین خداوند متعال کوشا باشیم وگرنه خداوند به راحتی می¬تواند از دین خود محافظت کند.
رییس محترم پژوهشگاه بیان داشتند: رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) بارها در سخنان خود تاکید فرمودند که همه باید به انبیاء و اولیاء الهی خصوصا پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) اقتداء نماییم. رمز نصرت و پیروزی امام راحل و رمز پیروزی انقلاب اسلامی نیز همین اقتدای به انبیای الهی است. پیروزی انقلاب اسلامی را هیچ کارشناس علوم سیاسی پیش‌بینی نمی‌کرد. تصور انقلابیون نیز پیروزی به این سرعت و با این صورت نبود اما انقلاب پیروز شد. استمرار انقلاب اسلامی  نیز بزرگ‌ترین معجزه تاریخ است که مدیون رهبری الهی است که در برابر طاغوت، مبارزه می‌کند و تسلیم نمی‌شود.

لازم به ذکر است که جلسه شورای مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به صورت منظم هرماه برگزار و برنامه های پژوهشگاه در این جلسات نهایی و ابلاغ می¬شود. که تا کنون هفتاد و هفت جلسه برگزار شده است و در این جلسه از نسخه دوم نرم¬افزار مبنا که توسط گروه برنامه ریزی و بودجه پژوهشگاه تولید شده است رونمایی شد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *