امروزه شاهدیم، شهر به عنوان یک پدیده پویا  اثرات انکارناپذیری بر زندگی مردمان خود گذاشته است. از آنجا که ساخت شهرها مبتنی بر اندیشه‌ای بنیادین رقم می‌خورد و خود بستری برای انتقال این اندیشه به ساکنانش می‌گردد، ضروری است نظام شهرسازی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و این مهم جز با هم‌اندیشی متخصصان علوم اسلامی و شهرسازی تحقق نمی‌یابد.

بدین منظور هشتمین نشست از سلسله نشست‌های «فقه شهر و شهرنشینی» به همت گروه فقه پژوهشکده اسلام تمدّنی و با همکاری پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن، در قالب کرسی ترویجی با عنوان «چالش‌های رویکرد سنّتی به فقه در حل مسائل اختصاصی فقه شهر»، در ساعت ۹:۳۰ روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ در محل پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن واقع در خیابان سناباد، سناباد۴۱، تقاطع اول سمت راست، شماره ۳۴، برگزار می‌گردد.

در این نشست علمی که با عنوان «چالشهای رویکرد سنّتی به فقه در حل مسائل اختصاصی فقه شهر» برگزار خواهد شد، حجت الاسلام و المسلمین  علی الهی خراسانی، پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه خراسان به عنوان دبیر علمی،  حجت الاسلام والمسلمین مصطفی درّی، پژوهشگر و مدرّس حوزه علمیه قم و مولف مجموعه کتابهای فقه مدیریت شهری، به عنوان ارائه دهنده بحث، و حجت الاسلام و المسلمین سید حمید علوی آزیز، پژوهشگر و عضو شورای علمی گروه فقه کاربردی و استاد سطوح عالی حوزه علمیه مشهد به عنوان استاد ناقد در این جلسه حضور خواهند داشت. چکیده مقاله ارائه شده توسط حجت الاسلام و المسلمین دری را می توانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید.

(فایل چکیده مقاله)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *