اطلاعات

_
  • ارائه دهنده :آیت الله سیدابوالفضل طباطبایی اشکذرینماینده ویژه مقم معظم رهبری در کشور سوریه
  • ناقد: حجت الاسلام و المسلمین صلاح الدین شمس الدینی / دبیر علمی: علی ابوترابی
  • زمان: ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴مجری: پژوهشکده اسلام تمدنی

دریافت محتوا

_

تصاویر

_

معرفی برنامه

_

دهمین کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت شهید سلیمانی با عنوان کارکرد شخصیت شناسی شهید سلیمانی در الگو دهی نسل منتظر با همکاری پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی، پژوهشکده اسلام تمدنی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور آیت الله سیدابوالفضل طباطبایی به عنوان ارائه دهنده و حجت الاسلام و المسلمین صلاح الدین شمس الدینی به عنوان ناقد و علی ابوترابی به عنوان دبیر علمی برگزار گردید.

در کرسی ترویجی کارکرد شخصیت شناسی شهید سلیمانی در الگودهی نسل منتظر مطرح گردید:

 چهار مدرسه شهادت، ولایت مداری، محبت، اندیشه و فکر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، دهمین کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت شهید سلیمانی با عنوان کارکرد شخصیت شناسی شهید سلیمانی در الگو دهی نسل منتظر با همکاری پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی، پژوهشکده اسلام تمدنی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور آیت الله سیدابوالفضل طباطبایی به عنوان ارائه دهنده و حجت الاسلام و المسلمین صلاح الدین شمس الدینی به عنوان ناقد و علی ابوترابی به عنوان دبیر علمی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست علی ابوترابی با اشاره به سبک زندگی حاج قاسم گفت: همه ابعاد اعتقادی، اخلاقی، فکری و عشق به همگان، نشان از تقوی، اخلاص عملی و میدان داری سردار شهید است.

در ادامه آیت الله طباطبایی با اشاره به این که مردم جامعه با زنده ها زندگی می کنند و رفتار عملی آن ها مورد توجه است گفت: با توجه به جامعیت الگوها چهار مدرسه شهادت، ولایت مداری، محبت، اندیشه و فکر مطرح می گردد.

وی با الگوسازی برای نسل منتظر و این که الگو باید جامع باشد و رفتار عملی مهم است افزود: خصوصیات سردار دل ها که باعث شد تا ایشان الگو باشند عبارتند از: اعتقادات، اخلاق، تقوی، التزام، تلاش و سعی، علمی حرکت کردن، با فکر اقدام کردن و اندیشه کردن، در همه میدان ها حاضر بودن، به همگان عشق ورزیدن نه به همفکران و هم عقیده ها، با مخالفان خودشان رفتار منصفانه داشتن، دشمن شناسی، دشمنی با استکبار، شرایط ظهور نه علائم ظهور، دینداری، امام شناسی امام زمان و ولی زمان خودش، استحکام در کار، پایداری، سربازی امامت ولایت، اخلاص، ایثارگری و شهادت طلبی، جهانی اندیشیدن و فرامرزی بودن.

در ادامه دکتر صلاح الدین شمس الدینی با اشاره به ویژگی های انقلابی، ولایتمداری و حماسی سردار دل ها گفت: شهید سلیمانی همان عباس بن علی و پسر ام البنین علیهم السلام است. وی همان مسیر و حرکتی را رقم زد که ۱۴۰۰ سال پیش ابا عبدالله الحسین علیه السلام و اصحابشان علیهم السلام رقم زدند. درس آزادگی، ایثار و شهادت را معنایی دوباره بخشید و با خونش اسلام و انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

وی افزود: کمترین اثر کارها و فداکاری های او زنده کردن ادب و محبت ایرانیان به تمام بشریت بود. او شهید راه انسانیت و ادب است. برای دفاع از همه مظلومان عالم و برای همه ستم دیدگان جهاد کرد و سرانجام در این راه مقدس اسلامی و انسانی به فیض شهادت نائل گردید. گاهی حواشی در مورد برخورد سردار در زمان حیات یا زمان شهادت مطرح می شد. سردار سلیمانی هیچ گاه در رویارویی با باطل کوتاه نمی آمدند.

در پایان ابوترابی شهید سلیمانی را سید الشهدای مدافع حرم و سید الشهدای مقاومت اسلامی و به عنوان  حلقه میانی امت و ولایت و دارای ابعاد گوناگون از جمله انقلابی مومن، نظامی جهادی، امنیتی سیاسی، انقلابی با بصیرت، جهادیی اقتصادی و فرهنگی یاد کرد و فرمانده اش حاج قاسم را فدایی رهبر و اسلام و الگوی همه نسل های حال و آینده نام برد.

وی این نشست را با قطعه شعری ماندگارتر کرد.

در قاب عکست می تواند جان بگیرد

این عشق پا برجاست تا تاوان بگیرد

این اشک ها آیین دلتنگی است اما

یک روز اگر از زخم تو جریان بگیرد

امکان نخواهد داشت داغ رفتنت را

این انتقام سخت را آسان بگیرد

_

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *