یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در مشهد به کار خود پایان داد.


یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی صبح  ۲۲ فروردین‌ماه در تالار نور مشهدبه کار خود پایان داد.

در این مراسم رضا امانی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم، با بیان اینکه یازدهمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی یکی از بخش‌های مسابقات بین المللی قرآن است، ادامه داد: با مطالعاتی که در دبیرخانه همایش ودفتر مرکزی دانشکده انجام شد، موضوع قرآن کریم و استکبار ستیزی به عنوان موضوع یازدهمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی انتخاب شد.
تشکیل دبیرخانه‌های استانی تفاوت عمده همایش یازدهم با همایش‌های گذشته
وی با تأکید بر اینکه این دوره تفاوت عمده‌ای با همایش‌های سال‌های قبل داشته است، عنوان کرد: یکی از تفاوت‌های عمده یازدهمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی با همایش‌های قبل تشکیل دبیرخانه‌های استانی و منطقه‌ای است که در ۱۵ دانشکده تربیت مدرس قرآن سراسر کشور این دبیرخانه ایجاد شده است.
 

اختتامیه یازدهمین همایش پژوهش‌های قرآنی در قم
امانی با اشاره به اینکه این همایش‌های استانی از یکشنبه ۱۹ فروردین ماه در سراسر کشور برگزار شده و امروز آخرین روز این همایش‌های استانی در مشهد است، ابراز کرد: بخش پایانی و اختتامیه این همایش از ۲۸ الی ۳۰ فروردین ماه در قم برگزار خواهد شد.
ارسال هزار و ۱۱۵ مقاله به دبیرخانه همایش
معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم با بیان اینکه حدود هزار و ۱۱۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، افزود: ۹۸۵ مقاله داخلی و ۱۳۰ مقاله خارجی به این همایش ارسال شده که در ۱۵ همایش استانی ۶۸ مقاله برتر نیز خواهیم داشت که هشت مقاله برتر از مشهد است.
وی با تأکید بر اینکه با تغییر رویکرد چاپ فیزیکی به چاپ الکترونیکی مقالات می‌توان آثار بیشتری از محققان را منتشر کرد، گفت: بعد از اختتامیه همایش نیز مقالات برتر در قالب مجموعه‌ای مقالات پژوهش‌های قرآنی به چاپ خواهد رسید.
همچنین در ادامه این مراسم محسن دیمه‌کار با عنوان مقاله« نقش رهبران در جوامع اسلامی در عزت و ذلت امت‌ها با تکیه بر قرآن کریم»، حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری با عنوان مقاله« تبیین دستاوردهای جهار دهه تجربه عملی نظام حمهوری اسلامی ایران در استکلار ستیزی»، سهیلا پیروزفر با عنوان مقاله« گونه شناسی استکبار و ماهیت آن در قرآن کریم»، احسان پوراسماعیل با عنوان مقاله« روش شناسی استکبار ستیزی در سیره‌ی فاطمی(س) بعد از حیات پیامبر اکرم(ص)»، محمد رضا جواهری با عنوان مقاله« تبیین قرآنی و روایی گفتمان استکبار ستیزی در اندیشهد ساسی امام خامنه‌ای» به ارائه مقاله پرداختند. 
همچنین در پایان این مراسم از مقالات برتر در یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌هلی قرآنی تجلیل شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *