عضو هیأت علمی گروه قرآن و مطالعات اجتماعی پژوهشکده اسلام تمدنی؛

محدودیت به تنهایی کارساز نیست.

پژوهشگر و جامعه شناس دین گفت: با محدودیت موافق نیستم، بلکه باید فضای رقابتی را فراهم کرد و در کنار آن خودمان را ارتقا دهیم تا جامعه را با خود همراه کنیم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، دکتر سید علی نقی ایازی جامعه شناس دین و عضو هیأت علمی گروه قرآن و مطالعات اجتماعی پژوهشکده اسلام تمدنی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: زیستن نیاز به سبک دارد، فضای مجازی هم سبک خودش را می طلبد، از عالَم و ظرفیت های ایجاد شده نباید فاصله بگیریم بلکه باید از ظرفیت ها در مسیر اسلامی اش استفاده کنیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  خاطر نشان کرد: همانگونه که در فضای حقیقی تقوا برای افراد جامعه لازم است در فضای مجازی نیز لازم و واجب است، تقوا یعنی باورها و ارزش ها در افراد درونی شود و افراد کنش گر باشند، ارزش‌ها باید منطبق بر باورهای دینی و اسلامی باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تخصص در فضای مجازی ابراز داشت: ممکن است ابزار فضای مجازی دست دشمن باشد اما مهم نوع استفاده مااست، باید با تکنولوژیِ به روز آشنا شد و متناسب با آن تبلیغ کرد و در این راه باید از متخصصین بهره مند شد. به هر حال این  فضا به وجود آمده اما به اندازه کافی محتوای مناسب نداریم، نیاز فضای مجازی ما محتوای مناسب است که باید به کمک متخصصین مومن محتوا سازی انجام بگیرد.

پژوهشگر و جامعه شناس دین افزود: با محدودیت موافق نیستم، اپلیکیشن های غیر بومی نیز فوائدی دارند، بلکه باید فضای رقابتی را فراهم نمود، باید تساهل و تسامح بیشتری داشته باشیم تساهل به معنای بی هنجاری نه، به این معنا که بجای محدود کردن خودمان را تقویت کنیم. استفاده از ظرفیت ها و ایجاد فضای ملی بدون وجود افراد متخصص هم بی فایده است پس باید از ظرفیت افراد نیز استفاده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *