مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

ضرورت نقشه راه و استراتژی در طلبگی

مدیر کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: داشتن نقشه راه و استراتژی در جامعه کنونی که همه چیز تخصصی شده است، برای یک طلبه ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، وحید شریفی مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی در حاشیه برگزاری اردوی علمی تربیتی «طریق تحول» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه الگوی عملی و زیست استاد باید برای طلاب قابل درک و فهم باشد، گفت: اساتید زمانی می‌توانند برای طلاب الگو باشند که ارتباط بیشتری با طلاب برقرار کنند، همان‌طور که در حوزه‌های قدیم این ارتباط مرسوم بود.

وی با بیان اینکه اساتید علاوه بر بُعد آموزش باید به پرورش طلاب توجه بیشتری داشته باشند، یادآور شد: یکی از دلایلی که باعث می‌شود طلبه نسبت به استاد حس خوبی داشته باشد، بیان احادیث و نکات اخلاقی قبل از شروع درس است.

مدیر کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: طلاب در جامعه کنونی که همه چیز تخصصی شده است، باید برای خودشان نقشه راه و استراتژی داشته باشند و هدف خود را، از طلبگی مشخص کنند، تا بعد از اتمام سطوح به سمت اهداف خود بروند.

شریفی در پایان افزود: طلاب خواهر علاوه بر نقش‌های اصلی مادری، همسری و… نباید اجازه دهند که دیگر نقش‌های او با وظیفه طلبگی‌اش تزاحم پیدا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *