رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت: برگزاری همایش «ابناء الرضا» در عراق


رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

همایش «ابناء الرضا» در عراق برگزار می شود

رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از ترجمه عربی مقالات همایش «ابناء الرضا(ع)» خبر داد و گفت: همایش «ابناء الرضا» در عراق برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از  پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری در آیین افتتاحیه همایش بین‌المللی «سیره و زمانه امام حسن عسکری(ع)» که به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با همکاری مراکز همسو در تالار امام حسین(ع) این پژوهشگاه برگزار شد، اظهار داشت: این همایش حلقه آخر سلسله همایش ابناء الرضا (ع) است که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

وی با اشاره به مساعدت رئیس و معاونین دفتر تبلیغات اسلامی برای برگزاری این سلسله همایش ها در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) گفت: برگزیده مقالات همایش ابناء الرضا که ۳۰ مقاله است به زبان عربی ترجمه خواهد شد و با رایزنی های صورت گرفته این همایش در عراق هم برگزار خواهیم کرد.

رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: در این همایش، بیش از ۱۱۰ مقاله دریافت شد که حدود ۵۲ مقاله پذیرفته شد که در مجموعه مقالات منتشر و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که در راستای این همایش، بیش از ۱۵ کرسی ترویجی در مراکز مختلف برگزار شد، گفت: همچنین دو پیش همایش هم در مدت منتهی به همایش در مراکز مختلف علمی برگزار شد.

کتاب مجموعه مقالات این همایش با حضور آیت الله حسینی بوشهری «رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»، حجج اسلام والمسلمین نجف لک زایی «معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» و ناصر رفیعی «مدیرگروه تاریخ و تمدن اسلامی جامعه المصطفی العالمیه» رونمایی شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *