همایش بین المللی عدالت و اخلاق در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۶ و ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

دکتر جعفر مروارید، دبیر علمی همایش در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: این همایش در ادامه سلسله همایش های علمی سیره و معارف رضوی برگزار خواهد شد.

دکتر جعفر مروارید با بیان اینکه عدالت بزرگ ترین گمشدۀ بشریت در طول تاریخ و درمان اساسی ترین مسائل و معضلات زندگی اجتماعی انسان است؛ بحث و بررسی مسائل و چالش های مرتبط با عدالت، با توجه به آموزه های مکتب اهل بیت «علیهم السلام» به ویژه معارف بلند رضوی را از اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.

وی افزود: منابع بنیادین مفاهیم اسلامی عدالت و اخلاق، قرائت های کلامی، فقهی و فلسفی از عدالت و پیامدهای اخلاقی آن، نسبت گفتمان اخلاق اسلامی و گفتمان عدالت حقوقی، اخلاق گفتگو و هم زیستی عادلانه در تعالیم امام رضا «علیه السلام»، نقش عدالت در تعامل تمدنی اسلام با دیگر تمدن ها و مشهدالرّضا، خاستگاه وحدت فرهنگی و معنویت اسلامی از محورهای این همایش است.

وی در پایان اظهار داشت: صاحب نظران، پژوهشگران، فرهیختگان و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه می توانند چکیده مقالات خود را تا پانزدهم شهریورماه جاری از طریق وب سایت همایش به نشانی زیر به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *