حجت الاسلام استاد لک‌زایی: نگاهی به اهمیت مقاومت و مبارزه با ظلم


حجت الاسلام و المسلمین استاد نجف لک‌زایی تاکید کرد؛

نگاهی به اهمیت مقاومت و مبارزه با ظلم

نشست علمی «اربعین از دیدگاه مقام معظم رهبری«مدظله العالی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب الله بابائی رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و تمدنی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نشست علمی «اربعین از دیدگاه مقام معظم رهبری«مدظله العالی» با حضور  حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  و حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب الله بابائی رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و تمدنی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
در این نشست  حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک‌زایی توجه جامعه اسلامی و آزادی‌خواهان جهان به اهمیت اربعین و نقش آن در مقابله با ظلم و استبداد را از منظر مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار داد.  وی با اشاره به شهادت امام سجاد علیه السلام و رزمندگان مقاومت، به‌ویژه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، به اهمیت نقش راهبردی اربعین در تبیین مقاومت اسلامی و پیاده‌روی اربعین به عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای جهانی اسلام در مقابله با ظلم و ستم پرداخت.

لک‌زایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: اربعین می‌تواند امت اسلامی و مستضعفان جهان را به بیداری و مقاومت در برابر ظلم و استکبار فراخواند. اربعین و پیاده‌روی آن می‌تواند به عنوان کنگره‌ای بین‌المللی و جهانی، نیروهای پراکنده امت اسلامی را متحد کرده و آنها را به پیوند با امام و رهبری خود ترغیب کند. وی با یادآوری اهمیت حفظ پیام عاشورا و نقش اربعین در تداوم این پیام، گفت که اربعین باید به عنوان رسانه‌ای پرقدرت برای انتقال پیام امام حسین علیه السلام به نسل‌های جدید شناخته شود.

در ادامه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری،  رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به راهپیمایی اربعین و نقش آن در گسترش معرفت به امام حسین(علیه ا‌‌لسلام) و تقویت پیوندهای برادری میان مسلمانان اشاره کرد. وی تاکید کرد که راهپیمایی اربعین به عنوان یکی از نمادهای قدرت اسلام و علائم نصرت الهی، باید با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و معرفتی عمیق‌تر و با کیفیت‌تر برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به توصیه‌های راهبردی مقام معظم رهبری درباره پیاده‌روی اربعین، از زائران خواست تا انس با زیارت‌نامه‌های ائمه را در برنامه‌های خود قرار دهند و بر حفظ شور و شوق اربعین تاکید کرد. همچنین، وی به مسئولان توصیه کرد که با آسان کردن سفر اربعین برای مردم و رعایت مقررات و ضوابط، زمینه‌ساز حضور گسترده‌تر زائران در این راهپیمایی معنوی شوند.

در پایان، این سخنران تاکید کرد که راهپیمایی اربعین باید به عنوان نماد قدرت اسلام و مبارزه با ظلم و ستم، هر سال جهانی‌تر و اسلامی‌تر برگزار شود و تلاش شود تا از ظرفیت اربعین برای ایجاد تمدن نوین اسلامی استفاده شود.

منبع:روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *