مسیر شکل گیری تمدن نوین اسلامی در چهار مقوله مقاومت، صبر، استقامت و انتظار است.


در نشست علمی مقاومت، فرهنگ انتظار و مکتب شهید سلیمانی مطرح گردید:

مسیر شکل گیری تمدن نوین اسلامی در چهار مقوله مقاومت، صبر، استقامت و انتظار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، نشست علمی مقاومت، فرهنگ انتظار و مکتب شهید سلیمانی پیام آور اتحاد و همبستگی جهان اسلام  با ارائه حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و دبیر علمی علی ابوترابی و  با حضور رئیس مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) حجت الاسلام و المسلمین خیرآبادی و تعدادی از طلاب برگزار گردید.

در ابتدای این نشست علی ابوترابی یکی از ویژگی های سردار شهید سلیمانی را برقراری اتحاد و همبستگی دانست و عنوان کرد:  اتحاد و یکپارچگی نیروی انسانی در عرصه فرماندهی در محور مقاومت از جمله ویژگی های این شهید بزرگوار بود. شهید سردار سلیمانی توانست اتحاد و همبستگی بین عناصر فرماندهی جبهه مقاومت ایجاد کند. اگر تدبیر و فرماندهی این مرد بزرگ نبود هرگز در محور مقاومت در جبهه های مختلف به این پیروزی های بزرگ نمی رسیدیم.

در ادامه حجت الاسلام شریعتی تبار با گرامی داشت یاد و نام شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی با اشاره به آیه های ۱۱۲ و ۱۱۳ سوره هود و نامه ۳۸ امیرالمومنین علی (ع) در رابطه با موضوع اتحاد و ایستادگی اظهار کرد:  مجاهدت خستگی ناپذیر شهید بزرگوار سلیمانی نشان از الگو قرار دادن این ارزش های معنوی در خود است. ایشان در این زمانه منادی اتحاد بود و شهادتش انقلابی بزرگ بود که موجب مدافع اتحاد و وحدت بیشتر گردید و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما به حاج قاسم به چشم یک فرد نگاه نمی کنیم به چشم یک مکتب نگاه می کنیم یک مکتب درس آموز.

وی گفت:  شهید عزیز ما، شهید سلیمانی توانست با قدرت ایمان و رفتارش اتحاد و همبستگی را در بین همه نیروهای مقاومت حاکم کند. مسیر شکل گیری تمدن نوین اسلامی در چهار مقوله مقاومت، صبر، استقامت و انتظار است و شهید سلیمانی در این جهت هم الگوی برجسته این راه بود.

در پایان ابوترابی افزود: اگر می خواهیم این مسیر که مسیر عزت و سربلندی برای ملت رشید و فهیم ایران است، همچنان باقی بماند بایستی از صمیم قلب و جانمان مسیر مکتب حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *