در پی شهادت سید مقاومت برگزار گردید:

نشست مزیت های امنیتی ایران در منطقه با تأکید بر محور مقاومت

محمد فضائلی: رشد امنیتی و ایجاد امنیت درونی و اشراف و توانمندی های ایران منجر به ایجاد جبهه‌ی مقاومت در منطقه و تقویت نهضت های آزادی بخش در منطقه و جهان گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، در پی شهادت سید مقاومت، نشست مزیت های امنیتی ایران در منطقه با تاکید بر محور مقاومت، با ارائه محمد فضائلی گاه کارشناس ارشد حقوق بین الملل و دبیرجمعیت امناء و رزما و فرمانده قرارگاه مطالبات رهبری و مردم و دبیری علمی علی ابوترابی کارشناس ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل و پژوهشگر مسائل جریان مقاومت به همت اداره کل پژوهش و پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار گردید. 

در ابتدای این نشست ابوترابی گفت: یکی از مهمترین تحولات بزرگ در قرن بیستم پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بود که تاثیر بزرگی در نظام دو قطبی حاکم بر جهان داشت. در واقع قطب بندی جدیدی ایجاد شد که امنیت اسرائیل را به مخاطره انداخت. برای رژیم صهیونیستی حقوق بین الملل، حقوق بشر و صلح هیچ معنایی نداشته و ندارد و هدف نهایی و شوم اسرائیل این است که کل منطقه را به آتش بکشد. 

وی افزود: ایران این نکته را بارها هشدار داده است که حمایت های آمریکا و انگلیس و برخی از کشورهای غربی و سکوت بعضی کشورهای عربی، اسرائیل را جسورتر کرده است. 

پژوهشگر مسائل جریان مقاومت در ادامه با اشاره به این که قبل از انقلاب رژیم صهیونیستی رابطه امنیتی نظامی اقتصادی گسترده ای با رژیم منحوس پهلوی داشت و سیاست خارجی ایران و اسرائیل درآن دوران بسیار بهم نزدیک بود گفت: راهبرد دفاعی هر کشور یکی از مهم ترین ضروریات صیانت از امنیت ملی آن کشور است که نقش تاثیر گذاری در تامین منافع ملی آن کشور دارد و نقش محور مقاومت در ارتقای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران انکار ناپذیر است. همکاری ایران با محور مقاومت در راستای تامین امنیت ملی است.

ابوترابی افزود: مهم ترین عنصر سلبی گفتمان مقاومت نفی سلطه و سلطه ستیزی است و مهم ترین عنصر ایجابی عدالت خواهی، حق طلبی، عزت طلبی، استقلال طلبی، آزادی خواهی، معنویت گرایی، مصلحت گرایی، آرمان گرایی، واقع بینی و اقتدار است.

در ادامه محمد فضائلی گفت: امنیت لازمه‌ی پایداری یک نظام، یک فرهنگ، یک اقتصاد، یک قوم و حتی یک خانواده است. آنچه امنیت را برای یک کشور به ارمغان می آورد آورده ها و زیر ساخت های تامین امنیت است که معمولا با فرض های مهمی مثل موارد ذیل بدست می آید؛ نیروی انسانی مجرب، تجهیزات لازم، اشراف بر اقدامات حریف در درون تحولات و اشراف در زمین دشمن. 

وی افزود: اوضاع امنیتی ایران را به سه زمان متفاوت می توان تقسیم کرد. دوران پهلوی(دورانی که هم نیروی انسانی ما و هم تجهیزات و هم ماموریت آن سیستم در اختیار امنیت آمریکا و خاندان شاهنشاهی بود)، دوران دفاع مقدس (دورانی که زیر ساخت های اطلاعاتی ما در حال ساخت بود و در جنگ به مهارت هایی رسیدیم اما اشراف دشمن در زمین مبارزه بیش از ما بود که دلیل اصلی کمک هشت سرویس بزرگ دنیا با عراق بود) و دوران پس از جنگ (با توجه به تجارب جنگ، تخاصم دشمن، لزوم اقدامات برون مرزی تلاش زیادی شد تا سیستم امنیتی خود را برای ایجاد امنیت به حد چهار قدرت اطلاعاتی دنیا ارتقاء دهیم که مصادیق مهمی را دراین زمینه اشاره کرد).

 در ادامه فرمانده قرارگاه مطالبات رهبری و مردمی گفت: بحث رشد امنیتی و ایجاد امنیت درونی و اشراف و توانمندی های ما منجر به ایجاد جبهه‌ی مقاومت در منطقه و تقویت نهضت های آزادی بخش در منطقه و جهان گردید. اشراف امنیتی ما و کمک به جبهه‌ی مقاومت و تفکر امنیتی و حفاظتی و آموزش آن ها و رعایت این ضوابط در جبهه مقاومت سبب سردرگمی و ناتوانی دشمن در برخورد و نابودی جبهه‌ی مقاومت گردید لذا یکی از دشمنی های ابر قدرتها و صهیونیست ها با ایران، شکست پی در پی اطلاعاتی آنها در داخل و همچنین در مقابل حزب الله لبنان- حوثی ها و انصارالله یمن_ حشدالشعبی عراق_مقاومت سوریه_ مقاومت افغانستان_ حماس و… گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *