اولین نشست از سلسله نشست های علمی بین المللی ابعاد سیاسی فرهنگی، جریان مقاومت با تاکید بر مکتب شهید سلیمانی برگزار گردید؛

نشست علمی نقش شهید سلیمانی در تحولات اخیر منطقه غرب آسیا

حجت الاسلام وحیدی: شهید سلیمانی نقش کلیدی در تحولات منطقه غرب آسیا داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، نشست علمی نقش شهید سلیمانی در تحولات اخیر منطقه غرب آسیا از سلسله نشست های علمی بین المللی ابعاد سیاسی فرهنگی، جریان مقاومت با تاکید بر مکتب شهید سلیمانی با ارائه حجت الاسلام سیدجواد وحیدی، رئیس بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران و دبیری علمی علی ابوترابی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست علی ابوترابی گفت: سردار سلیمانی در عرصه بین المللی فرماندهی صف شکن و مرد مبارزه علیه استکبار جهانی بود و ابتکارات و دستاوردهای بزرگ ایشان صرفا آکادمیک نبود بلکه الهامات الهی بود. رویکرد حاج قاسم رویکرد مدیریت جهانی بود. او به عنوان یک مجاهد بدون مرز در هر جایی که مظلومی نیاز به یاری داشت به کمک آن ها می شتافت و یک مشاور امن برای آن ها بود. در افغانستان حاج قاسم در زمان مبارزه با اتحاد جماهیر شوری در کنار آن ها بود و در مبارزه با تحجر گروه های تکفیری از مردم این کشور حمایت می کرد. در بازساری افغانستان حضور فعال داشت. با وجود آن که افغانستان دو دهه دموکراسی را پشت سر گذاشته بود و کشورهای مختلف از جمله ترکیه، هند و آمریکا برای بازسازی وارد شده بودند اما می بینیم و به اقرار خود مدیران افغانستان بهترین پروژه های زیر ساختی این کشور را حاج قاسم مدیریت کرد. نگاه او فرامذهبی و امت واحده بود.

در ادامه حجه الاسلام وحیدی گفت: افغانستان از پیشگامان جهاد و مقاومت بوده است. افغانستان در کارنامه جهادی خود سه ابر قدرت متجاوز بریتانیای کبیر، اتحاد جماهیر شوروی و اخیرا هم آمریکا و ناتو را شکست داده است. و در هر جا که نیاز بوده است در کنار برادران ایرانی و لبنانی نقش آفرینی کرده است. حاج قاسم هم در دوران تجاوز اتحاد جماهیر شوروی در کنار مجاهدان و موجب آرامش آن ها بوده است.

وی افزود: در دوره تجاوز آمریکا و ناتو حاج قاسم در کنار مردم افغانستان بود و به عنوان نماینده کشور جمهوری اسلامی ایران از کشور افغانستان همیشه حمایت کرد. منطقه غرب آسیا از دیر باز از تمدن چندین هزاران ساله برخوردار بوده و امروز ما شاهد ادیان کهن اسلام، مسیحیت و یهودیت در منطقه هستیم. ذخایر فراوان و ارزشمند مادی در این منطقه باعث شده این کشورها مورد تجاوز و سهم خواهی کشورهای بزرگ غرب باشد و این نگاه از سوی کشورهای غربی همیشه تند بوده که دنبال منافع خودشان و سلطه بر کشورها داشته و دارد. نگاه مقاومت همه گروه های ظلم ستیز و مردان مجاهد  آن ها را با قدرت به جای خودشان نشانده و می نشاند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *