رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد؛

برگزاری ۵۸ کارگاه آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی و منابع الکترونیکی توسط کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی

وحید شریفی: هدف از برگزاری کارگاه های تخصصی در کتابخانه شیخ بهایی، استفاده از نرم افزار‌ها و پایگاه های اطلاعاتی در پژوهش‌های حوزوی و آشنایی با پیشرفت نرم افزارهای علوم اسلامی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، وحید شریفی مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، به تشریح برگزاری کاگاه های آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی و منابع الکترونیکی پرداخت.

شریفی گفت: کتابخانه شیخ بهایی در سه سال اخیر اقدام به برگزاری کارگاه های تخصصی در زمینه نرم افزارهای علوم اسلامی و پایکاه های اطلاعاتی نموده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۵۸ کارگاه آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی و منابع الکترونیکی برگزار شده است که حدوداً ۹۴۰ نفر ساعت در این کارگاه ها، آموزش دیده اند.

مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی گفت: این کارگاه ها شامل کارگاه کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش های اسلامی، ابزارهای پژوهش دیجیتال و تحول در روش تحقیق، بررسی نرم افزارهای پژوهشی علوم انسانی، روش های نوین تحقیقات کیفی در حوزه علوم اسلامی، پایگاه های پژوهشی برخط، روش پژوهش فناورانه از انتخاب موضوع تا انتشار به شیوه های نوین، آشنایی با نرم افزارها و پایگاه های قرآنی در همایش مرجعیت قرآن کریم، آشنایی با منابع دیجیتال در پژوهش های اسلامی، روش تحقیق و اصول و فنون پایان نامه نویسی، سیره پژوهی با استفاده از منابع دیجیتال، تحلیل شبکه های اجتماعی و ابزارهای آن، مهارت تولید محتوا در فضای مجازی، آموزش استناددهی خودکار با پژوهیار، خلاقیت در پژوهش، تحلیل عناصر، نوآوری و خلاقیت و …  می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *