جلد پانزدهم دایره المعارف قرآن کریم منتشر شد.


جلد پانزدهم دایره المعارف قرآن کریم، به‌ همت پژوهشگران پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

جلد پانزدهم دایره المعارف قرآن کریم، به‌ همت پژوهشگران گروه دایرهالمعارف‌های قرآن کریم پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، منتشر شد.

جلد پانزدهم دایره المعارف قرآن کریم شامل ۷۸ مقاله از حرف «س» است و مداخل آن از موضوع «ساحل» آغاز شده و تا موضوع «سوده بن زمعه» خاتمه می‌یابد.

این مجلد در بردارنده مدخل های اصلی چون: ساره، سال، سامری، سایه، سبأ، ستاره، ستاره پرستی، سجده، سحَر، سِحر، سخن، سخن چینی، سَر، سِرّ، سرقت، سرما، سعی، سفارت، سفر، سقف، سلاح، سلطه، سلیمان(ع)، سمیه، سنّت، سنّت‌های خدا، سوال و جواب و  … می باشد.

دایرهالمعارف قرآن کریم شامل اطلاعات پایه، معتبر و اصیل در باب علوم و معارف و اعلام قرآنى است که به گونه‌اى آسان‌یاب و روان در دسترس قرآن‌پژوهان و اهل تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

از ویژگى‌هاى این دایره المعارف، استوارى بر پایه نظام الفبایى در چینش مدخل‌ها، استفاده از منابع اصیل و متقن و دست اول، برخوردارى از نظام ارجاع درون مقاله‌اى و برون مقاله‌اى و بهره‌ورى از نثر معیار می‌باشد.

جلد ۱۵ دائره المعارف قرآن کریم در ۶۹۶ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه، به بهای ۵۳۰۰۰ تومان از سوی انتشارات بوستان کتاب راهی بازار نشر شده است.

یاد آور می‌شود تاکنون ۱۵ جلد از دایرهالمعارف قرآن کریم توسط پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن منتشر شده و جلد شانزدهم نیز در حال ویرایش نهایی است.

منبع: پرتال جامع علوم و معارف قرآن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *