دیدار آقای دکتر احمدزاده رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی با جناب آقای دکتر اسفندیار رئیس مرکز همکاری های علمی و روابط بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی


به گزارش واحد خبر پژوهشکده اسلام تمدنی، رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی جناب آقای دکتر احمدزاده با جناب آقای دکتر اسفندیار رئیس مرکز همکاری های علمی و روابط بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تاریخ دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که در تاریخ ۲۹ مرداد در پژوهشکده اسلام تمدنی برگزار گردید، دکتر رجبعلی اسفندیار ضمن تشریح فعالیت های مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه به اولویت های سال ۱۳۹۷ پژوهشگاه اشاره و تأکید نمود که انجام حداقل یک فعالیت بین المللی و ارایه یک کرسی نظریه پردازی از ضروریات می باشد. وی اظهار داشت پژوهشکده اسلام تمدنی به جهت موقعیت مکانی از این امکان برخوردار است که در کشورهای قرقیزستان، ارمنستان و سایر کشورهای همجوار زمینه های همکاری علمی را فراهم نماید.

دکتر احمدزاده رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی با تشریح فعالیت های پژوهشکده تأکید داشتند که در این پژوهشکده ظرفیت های لازم برای ارایه نظریه و نوآوری و نیز انجام فعالیت های بین المللی وجود دارد و نیاز است تا با آشنایی با فرآیندها و همکاری یکدیگر زمینه اقدام عملیاتی را فراهم شود. ایشان به ظرفیت شهر مقدس مشهد و حضور مؤسسات و مراکز علمی و زمینه های همکاری با آنها اشاره کردند و خواستار ارتباط بیشتر و عملیاتی کردن تفاهم نامه های فی مابین شدند.

در این جلسه مدیران گروههای علمی پژوهشکده اسلام تمدنی حضور یافتند و پرسش های خود را در خصوص موضوعات مختلف همکاری علمی و بین المللی بیان کردند. در پاسخ به پرسش های مطرح شده دکتر اسفندیار به انجام پروژه مشترک عضو هیات علمی با یک استاد خارجی و فرایند تصویب خواهی آن اشاره کردند و اظهار امیدواری نمودند که اعضای محترم هیات علمی با برقراری ارتباط با اساتید در کشورهای مختلف زمینه این اقدام را فراهم نمایند. وی همچنین در خصوص ترجمه آثار پژوهشگاه به این نکته اشاره کردند که پژوهشگاه از ترجمه آثار خود توسط مؤسسات و مراکز علمی خارج از کشور استقبال می کند و آمادگی دارد با تدوین تفاهم نامه و قراردادهای لازم نسبت به ترجمه آثار اقدام نماید.

رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی خواستار ارتباط بیشتر بخش های مختلف پژوهشگاه از جمله معاونت پژوهشی و گروه برنامه ریزی و بودجه پژوهشگاه با پژوهشکده شدند و پیشنهاد نمودند در صورت امکان یک جلسه از جلسات شورای پژوهشی پژوهشگاه در مشهد مقدس و پژوهشکده اسلام تمدنی برگزار شود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *