سامانه جامع پژوهشی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی راه انداری می شود


به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه؛

سامانه جامع پژوهشی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی راه انداری می شود

رئیس اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به لزوم الکترونیکی کردن خدمات و فعالیت های پژوهشی از راه اندازی و استقرار سامانه جامع پژوهش با همکاری معاونت پژوهشی و اداره امور هیات علمی پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، محمود متین‌فر، رئیس اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرنگارما در خصوص راه انداری سامانه جامع پژوهشی در پژوهشگاه، گفت: یکپارچه‌سازی، مستندسازی و گزارش‌گیری فعالیتهای پژوهشی، مدیریت اطلاعات پژوهشی اعضاء هیات علمی و ساماندهی فرایندها و روال های مربوط به آن از مهم ترین اهداف سامانه جامع مدیریت پژوهش پژوهشگاه می باشد.
وی با بیان اینکه سامانه جامع پژوهشی با بر عهده گرفتن مسئولیت مربوط به فرایندهای ترفیع، ارتقا و امتیازدهی، بخش عمده ای از فرایند مدیریتی پژوهش را در پژوهشگاه پشتیبانی می کند، تشریح کرد: این سامانه به عنوان هسته اصلی مدیریت فرایندهای مربوط به پژوهش در کنار کاربردهای مربوط به کارکردهای پژوهشی و مدیریتی، به پژوهشگاه امکان می دهد که به عنوان یک کل واحد در راستای اهداف از پیش تعیین شده حرکت نماید.

محمود متین فر با اشاره به قابلیت های سامانه جامع پژوهشی، گفت: از مهمترین قابلیت های سامانه می توان به امکان ثبت، جستجو و ویرایش اطلاعات پژوهشی هیئت علمی، امکان تعریف آیین نامه های پژوهشی،امکان امتیازدهی خودکار فعالیت های پژوهشی، پرهیز از دوباره کاری در ورود اطلاعات برای اعضاء هیات علمی، ارایه کارنامه پژوهشی اعضاء هیات علمی، دریافت اطلاعات از بانک بین المللی مقالات DOI اشاره کرد.

متین فر گفت: سامانه جامع پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هم اکنون در مرحله نصب و استقرار می‏باشد و بزودی شاهد بهره برداری از سامانه خواهیم بود.

رئیس اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه در پایان ضمن تشکر از حمایت های ریاست محترم پژوهشگاه و تمامی مدیران مرتبط، خاطرنشان کرد: سامانه جامع پژوهش به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه و با همکاری و همراهی گروه برنامه ریزی و ارزیابی پژوهشی و اداره امور هیات علمی پژوهشگاه پیاده سازی شده است و حجت ‏الاسلام والمسلمین صادق آزرم راهبری سامانه و مهندس محمد کریمی مدیریت پروژه را برعهده دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *