شرکت نماینده پژوهشگاه در همایش بین المللی «شیعه پژوهی در آلمان»


دکتر عبدالمجید مبلغی نماینده پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مهرماه امسال با ارائه مقاله ای در همایش «شیعه پژوهی در آلمان» حضور پیدا کرده است. 

به گزارش اداره بین الملل مرکز همکاری علمی و بین الملل، این همایش به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس نخستین کتابخانه تخصصی شیعه در اروپا به دست دکتر عبدالجواد فلاطوری، توسط دانشگاه کلن و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می گردد. هدف همایش مطالعه نقش علمی و تاریخی مدینه در شیعه است.  در این همایش به این مبحث از مناظر فلسفی، کلامی، فقهی و تاریخ سیاسی شیعه نگریسته می شود. عنوان مقاله دکتر عبدالمجید مبلغی "زمینه های گسترش هویت شیعه در مدینه النبی با توجه به کارکرد فقه و کلام اسلامی" است. وی در خصوص این مقاله اظهار داشت: در این نوشتار کوشیده ام تا نسبت مفاهیم مهم و مرکزی ای همچون عصمت، انتظار و تقیه را در ارتباط با هویت شیعی توضیح دهم و آرایش معانی منجر به گسترش و تقویت هویت شیعی را از این منظر به بحث گذارم. وی هم چنین تاکید کرد که مقاله منبعث از موظفی پژوهشی وی در پژوهشگاه است و به زبان آلمانی ارایه خواهد شد.
شایان ذکر است که این همایش به دو زبان آلمانی و انگلیسی در تاریخ ۲۷ الی ۲۹ مهرماه امسال در شهر کلن آلمان برگزار خواهد گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *