مدیر کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: از طریق کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان، ۱۵ هزار جلد کتاب‌های علوم انسانی و اسلامی در دسترس پژوهشگران قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، وحید شریفی، مدیر کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ در نشست خبری «اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان اظهار کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ۹ کتابخانه تخصصی در سطح کشور را مدیریت می‌کند و در این کتابخانه‌‌ها بیش از ۳۵۰ هزار جلد کتاب تخصصی در طی این سال‌ها گردآوری کرده که بیش از ۱۲۰ هزار منبع دیجیتال به صورت رایگان در دسترس پژوهشگران قرار گرفته است.

مدیر کتابخانه دفتر تبلیغات خراسان رضوی بیان کرد: گرایش کتاب‌های دیجیتال خراسان در حوزه ادیان و فرق است. در کتابخانه‌‌های دفتر تبلیغات اسلامی هیچ محدودیتی برای استفاده مراجعه‌کنندگان ندارد و طلاب و دانشجویان علوم اسلامی و انسانی بدون هیچ قید و شرطی می‌توانند از این منابع استفاده کنند و ما هر روز از ساعت ۷ الی ۲۰ در حال خدمت‌رسانی هستیم.

شریفی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این کتابخانه‌ها، حضور متخصصین رشته‌های علوم اسلانی و انسانی در این کتابخانه‌ها است و مراجعین می‌توانند ضمن بهره از منابع دیجیتال و چاپی از مشاوره و راهنمایی این افراد نیز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: از سال ۹۵ اپلیکیشین پژوهان راه‌اندازی شده است که در واقع یک کتابخوان اندرویدی است و علاوه بر کتاب‌های منتشر شده در مجموعه، کتاب‌های سایر ناشران را نیز سرویس‌دهی می‌کند.

مدیر کتابخانه دفتر تبلیغات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آخرین دستاورد فناوری دفتر تبلیغات که در نمایشگاه آذرماه رونمایی شد، پرتال جامع قرآن دفتر تبلیغات است که در این پرتال مقالات، کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و سایر آثار قرآنی اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین از یک بخش تولید حرفه‌ای نرم‌افزار برخوردار هستیم که در سال‌های اخیر بر روی اصطلاح‌نام‌‌های علوم اسلامی کار کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *