نشست تخصصی خدمات شخصی سازی شده فناورانه در کتابخانه های هیبرید و مراکز اطلاعاتی


اطلاعات

_
  • ارائه دهنده: دکتر سمانه غفاریان دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی
  • دبیر علمی: مریم اصغرزاده
  • زمان: یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۹ تا ۱۱مجری: پژوهشکده اسلام تمدنی

دریافت محتوا

_

تصاویر

_

معرفی برنامه

_

نشست تخصصی خدمات شخصی سازی شده فناورانه در کتابخانه های هیبرید و مراکز اطلاعاتی با ارائه سمانه غفاریان دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی و دبیر علمی مریم اصغرزاده به همت اداره کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید.

به همت اداره کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید:

نشست تخصصی خدمات شخصی سازی شده فناورانه در کتابخانه های هیبرید و مراکز اطلاعاتی

نشست تخصصی خدمات شخصی سازی شده فناورانه در کتابخانه های هیبرید و مراکز اطلاعاتی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، نشست تخصصی خدمات شخصی سازی شده فناورانه در کتابخانه های هیبرید و مراکز اطلاعاتی با ارائه سمانه غفاریان دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی و دبیر علمی مریم اصغرزاده به همت اداره کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید.

در ابتدای نشست، غفاریان گفت:مهم ترین رسالت کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در سال های اخیر ارائه خدمات نوین به کاربران و گسترش خدمات مشتری محوری است که منجر به خشنودی و رضایتمندی و در نهایت افزایش ارزش افزوده برای کتابخانه ها خواهد بود.

وی افزود: چنان که با کمک تکنولوژی اطلاعات و فناوری های روز و  تنوع در  منابع اطلاعاتی با کیفیت به منظور روزآمد نگاه داشتن دانش تخصصی پژوهشگران  مورد توجه  کتابخانه می باشد در این میان نقش کتابداران و کارشناسان علم اطلاعات  به عنوان واسطه های اطلاعاتی  همگام با ظهور پدیده وب جهانگستر در مواجه با افزایش حجم اطلاعات تولیدی پژوهشگران در سال های  اخیر سبب  شده  است تا نخستین بارقه های تحول در شیوه ارائه  خدمات  انواع  منابع اطلاعاتی به  مراجعانی که تبدیل  به کاریران بالقوه شده اند در قالب خدمات شخصی سازی شده دربستر کتابخانه های دیجیتال آشکار شود .

غفاریان گفت: نیازهای امروزی کاربران با توجه گسترش پدیده فناوری اطلاعات، ضرورت شناسائی نیازهای اطلاعاتی و درک سطح دانش، علایق، سلایق و اولویت های کاربران است.

وی افزود: کتابخانه های دیجیتال با توجه به تغییر رویکرد خود از خدمت محوری به مشتری مداری متوسل به فناوری پیشرفته ای همچون خدمات شخصی سازی شده که به مرور زمان ایجاد و به تدریج در حال تکامل است.

غفاریان در پایان فناوری خدمات شخصی سازی شده را این گونه بیان کرد: فراهم کردن اطلاعات دلخواه یا موردنیاز کاربران بدون درخواست صریح آن ها،توجه به جنبه های روانشناختی و مهارتی رفتار کاربران، شناسایی نیازهای اطلاعاتی خاص کاربران محقق از طریق دسترسی به پروفایل شخصی، ایجاد ساز و کارهای مدیریت شخصی سازی مانند مدیریت در نمایش (صفحه شخصی ) و رابط کاربر پسند، گسترش سطح مدیریت دسترسی و تعاملات دوسویه میان کاربر و سیستم و افزایش سرعت فرایند بازیابی اطلاعات مرتبط و مورد علاقه کاربران، خدمات شخصی سازی شده هستند.

_

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *