در مصاحبه با وحید شریفی رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و پژوهشکده اسلام تمدنی مطرح شد:
کسب قدرت از راه انتخابات ضمن دارا بودن مشروعیت لازم از سوی مردم، یکی از بهترین روش های اصلاح وضعیت اداره کشور است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، وحید شریفی رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و پژوهشکده اسلام تمدنی، به تبیین اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ و راهکارها، عوامل مشارکت حداکثری مردم پرداخت.

وی در خصوص اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات فرصتی است برای بیان نظر مردم نسبت به شیوه مدیریت کشور و اگر نسبت به وضعیت کنونی آن نارضایتی داشته باشند، کسی یا گروهی دیگر را که مناسب‌تر و با کفایت‌تر می‌شناسند، جایگزین کنند. در واقع کسب قدرت از راه انتخابات ضمن دارا بودن مشروعیت لازم از سوی مردم، یکی از بهترین روشهای اصلاح وضعیت اداره کشور است.
رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی در پاسخ به این پرسش که با وجود تمام مشکلات اقتصادی و … چرا مردم باید در انتخابات مشارکت داشته باشند، گفت: شرکت در انتخابات تجلی تأثیرگذاری مردم در سرنوشت اجتماعی شان است و این مشارکت در حوزه های مختلف فرهنگی و اقتصادی و سیاسی موثر است. مردم یک کشور صرف نظر از سلیقه ها و اعتقادات باید برای بهبود شرایط زندگی خود در انتخابات شرکت نموده و فرد اصلح را انتخاب نمایند
شریفی عواملی که باعث مشارکت بالا یا پایین مردم در انتخابات می شود را این گونه توصیف نمود: رقابتی بودن انتخابات و حضور گزینه های متعدد برای انتخابات و همچنین تبیین ضرورت های حضور در انتخابات برای مردم از مهمترین عوامل مشارکت بالا می باشد
وی درباره راهکارهای حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: اگر مردم با شفافیت مواجه شوند، در میزان مشارکت آنان در انتخابات اثرگذار است. به عنوان مثال عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها نیاز به شفافیت بیشتر دارد وقتی فردی ادعا می کند عدم احراز صلاحت او بر اساس موارد کذب بوده است و شورای نگهبان را به مناظره در صدا وسیما دعوت می نماید خوب است در این موارد مصلحت ها کنار گذاشته شود و مردم با شفافیت مطلع شوند. همچنین مسوولان امر باید به این نکته توجه کنند که برای مردم چشم‌اندازی را مشخص کنند تا مردم امیدوار باشند. مردم نباید حس کنند در وضعیت یأس و دلسردی هستند و اینکه هر کاری کنند به نتیجه‌ای نمی‌رسند. همچنین نامزد ها نباید بداخلاقی سیاسی داشته باشند و به تخریب دیگران روی بیاورند در واقع وقتی مردم احساس کنند افرادبرای کسب مقام و قدرت قبل از ریاست حاضر به توهین و تخریب می شوند طبیعتا میدانند این افراد پس از پیروزی هم به درد مردم رسیدگی نخواهند کرد و در همان شهوت مقام و قدرت غوطه ور خواهند شد. لذا برای تحقق حضور حداکثری نیازمند ارتقای اخلاق سیاسی هستیم.

رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی، در پایان به ضرورت حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد و افزود: مشروعیت و مقبولیت هر حکومتی به میزان مشارکت مردم در انتخابات آن کشور بستگی دارد و طبیعتا هرچقدر مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد توسعه آن کشور بیشتر خواهد بود و اگر مشارکت مردم کاهش یابد تبعات سیاسی و امنیتی مختلفی به دنبال خواهد داشت. اگر کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ محقق شود مهر تاییدی به تفکرات دشمنان ملت است لذا باید مراقب باشیم و با وحدت و اتحاد برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات آتی تلاش کنیم.
امروزه شاهدیم حتی عده ای در داخل، انتخابات را تحریم می کنند و این نشان می دهد که نهدید همیشه در خارج از مرز های یک کشور نیست و چه بسا افرادی که در پوشش رفتار های تهدید آمیز حرف های دشمنان خارجی را تکرار می کنند آسیب بیشتری به نظام اسلامی وارد می کنند .لذا حضور حداکثری مردم در انتخابات خط بطلانی بر تصورات باطل دشمنان داخلی و خارجی کشور است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *