مشارکت پژوهشکده اسلام تمدّنی در همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی


پژوهشکده اسلام تمدّنی با ارائه سه مقاله در همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی  مشارکت نمود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی مجتبی فانی رئیس اداره امور پژوهشی پژوهشکده اسلام تمدنی  با اعلام این خبر گفت: تا کنون سه عنوان مقاله ارسالی از سوی پژوهشکده اسلام تمدّنی در کمیته علمی همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن اسلامی به تصویب رسیده و در حال نگارش است که عبارتند از: مقاله «تحلیل نظرات مقام معظم رهبری در خصوص تجربه عملی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحقق عدالت توزیعی» به قلم دکتر مرتضی مرتضوی کاخکی؛ مقاله «ارزیابی عملکرد برنامه های میان مدت پس از انقلاب اسلامی» توسط دکتر محمد نصر اصفهانی و مقاله «تحلیل روند عدالت اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران» که دکتر احسان خاندوزی نگارش آن را بر عهده خواهند داشت.

این همایش توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مشارکت معاونتهای پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و تبلیغی و همینطور همکاری دیگرنهادهای علمی و فرهنگی کشور در سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.  وی در ادامه افزود در حاشیه این همایش نیز کارگاه های تخصصی و پیش نشستها و کرسی های علمی و ترویجی برنامه ریزی شده است. از جمله مواردی که پژوهشکده اسلام تمدّنی عهده دار برگزاری آن خواهد بود: کارگاه آموزشی و پژوهشی «جایگاه ایران در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» است که با حضور ارزشمند دکتر سعید خدیوی برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری کرسی ترویجی، عرضه و نقد ایده علمی با ارائه عضو هیئت علمی این پژوهشکده جناب آقای دکتر سیدمحمد حسینی با عنوان «تبیین بعد اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» به تصویب کمیته علمی این همایش رسیده است و در آبان ماه سال جاری توسط گروه پژوهشی فقه کاربردی برگزار خواهد شد.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بیانیه ای مهم و راهبردی صادر کردند که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نام گرفت. دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با برگزاری همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در صدد است تا با دعوت از اندیشمندان و صاحبنظران حوزه علوم اسلامی به بررسی علمی و تخصصی محورهای مطرح شده در این بیانیه بپردازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *