ن‍ق‍ش‌ ش‍ی‍ع‍ه‌ در ف‍ره‍ن‍گ‌ و ت‍م‍دن‌ اس‍لام‌ و ای‍ران‌


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در  کتاب «نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» به یکایک علوم و فنونی که علمای شیعه یا در آن ها پیشگام بوده اند و یا آن ها را به مراتبی بسیار والا و برجسته رسانده اند پرداخته و شرح زندگانی و خدمات ارزشمند تک تک علما و دانشمندان هر رشته علمی را به تفصیل و با ذکر اسناد و مدارک آورده، و آرا و آثار آنان را مورد بحث قرار داده است. 
این کتاب در صدر موفق ترین و پرفروش ترین آثار منتشر شده در سال های اخیر در حوزه تبیین علمی نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران قرار گرفته و به زبان های عربی، ترکی، انگلیسی، فرانسه و روسی ترجمه شده است. موفقیت این اثر به سبب توجه خاص دکتر ولایتی به محوریت ایرانیان در پیروی از افکار و اندیشه های والای اهل بیت (ع)، و غافل نشدن از نقش آنان در تکوین فرهنگ و تفکر شیعه بوده است. 
دکتر ولایتی در این اثر هویت ایرانی امروز را آمیخته ای همگون و غیرقابل انفکاک از دو عنصر اساسی میهنی و مذهبی معرفی می کند و غنای فرهنگی ایرانیان شیعه را علت اصلی دوام ایران در فراز و نشیب حوادث تاریخی می داند. 
کتاب «نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» را انتشارات امیرکبیر در سال ۱۳۸۹ روانه بازار کرده است. همچنین هومن عباسپور ویراستار این اثر است. 
چاپ جدید این کتاب به همراه اضافات و تجدید نظر نویسنده در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال رونمایی شد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!