رئیس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی ایجاد دبیرخانه ثابت برای برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها در کنار فعالیت های پژوهشی موثرترین گام برای اطلاع رسانی خواهد بود.

حسن حکیم باشی در گفتگو با روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی بیان داشت: اطلاع رسانی تغییر های جدید در ارتباط بایسته و مناسب با مراکز پژوهشی در کشور و رسمیت پیدا کردن پژوهشکده موثر خواهد بود.

وی ابراز کرد: موازی کاری یکی از معضلات فعالیت های پژوهشی در کشور است که عدم اطلاع از فعالیت های دیگر مراکز به این معضل دامن میزند.

رئیس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی با اشاره به سخنی از حجت الاسلام شهید مطهری «ما بر سر چهارراه علم و دانش هستیم» گفت: ما با رصد اطلاع رسانی های مناسب باید بدانیم راه تا کجا چیده شده است تا در کاروان جهان علم و دانش جایگاه بایسته تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه هفته پژوهش امسال هماهنگ و منسجم تر به همت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، گفت: انعکاس فرا منطقه ای و استانی و حضور در کنار سایر مراکز پژوهشی با عنوان پژوهشکده اسلام تمدنی در نمایشگاه امسال جدید و مفید بود.

حکیم باشی با اشاره به اطلاع رسانی در مراکز پژوهشی عنوان کرد: به دلایل جلوگیری از موازی کاری و بهره برداری از نتایج پژوهشی دیگر مراکز ما باید فعالیت های پژوهشی را به اطلاع همه مراکز برسانیم.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش در سال بهترین ابزار برای اطلاع از فعالیت های مراکز و افراد است، گفت: انسجام و ارائه فعالیت های سال گذشته و فعالیت هایی که در مسیر اطلاع رسانی قرار می دهیم همچون بروشور، سایت، برگزاری مراسم و همایش ها، نشست های تخصصی و کرسی های علمی در هفته پژوهش باید با بهترین مدل ارائه شود.

رئیس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی ابراز کرد: گاهی فضای گسترده ای برای نمایشگاه در نظر گرفته می شود اما مخاطب شکل و هدف را درک نمی کند لذا باید هدف ها مشخص و اقدامات و کارها در سطوح مختلف و با کیفیت های گوناگون انجام شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ها و مراسم هفته پژوهش به شکل کلیشه ای در می آید و بعضا در آن نوآوری کمتر دیده می شود، افزود: گاهی تبلیغات بیشتر از فعالیت های انجام شده است و بهتر است کارها و تبلیغات حقیقی با انجام فعالیت های انجام شده باشد و از روزمرگی و رونمایی کتاب اجتناب شود.

حکیم باشی در پایان کار دقیق را در برگزاری و تبلیغات فعالیت های پژوهشی مناسب دانست و اظهار داشت: ایجاد دبیرخانه ثابت برای برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها در کنار فعالیت های پژوهشی موثرترین گام برای اطلاع رسانی خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *