برنامه های هفته پژوهش و نمایشگاه پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی


رئیس اداره امور پژوهشی اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گزارشی اعلام کرد؛

برنامه های هفته پژوهش و نمایشگاه پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

 

مسئول برگزاری هفته پژوهش و هشتمین نمایشگاه پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و برگزاری بیش از ۳۰ نشست، هم اندیشی،کرسی ترویجی، کارگاه آموزشی  و… در هفته پژوهش و فناوری این دفتر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، عباسعلی نصرآبادی، مسئول برگزاری هفته پژوهش، سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: از اقدامات صورت گرفته در هفته پژوهش سال ۱۴۰۱، برگزاری بیش از ۱۰ جلسه برنامه ریزی جهت برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، برپایی نمایشگاه پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و پژوهشکده اسلام تمدنی، طراحی اختصاصی سایت سومین نمایشگاه مجازی پژوهش و فناوری پژوهشکده اسلام تمدنی بود.

وی افزود: همزمان با نمایشگاه هفته پژوهش، چندین مصاحبه با نخبگان مراکز حوزوی و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و اعزام اساتید به مراکز علمی و حوزوی کشور انجام گردید.

مسئول برگزاری هفته پژوهش و سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در هفته پژوهش روسای مراکز حوزوی و دانشگاهی، طلاب و دانشجویان علوم انسانی از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری بازدید نمودند. همچنین اعضای هیأت علمی، مدیران و کارشناسان پژوهشکده اسلام تمدنی و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز از مراکز علمی و پژوهشی از جمله موسسه دانشوران بازدید نمودند.

نصرآبادی با اشاره به این که در هفته پژوهش بیش از ۳۰ کرسی ترویجی، نشست، هم اندیشی و کارگاه علمی برگزار شده که در بین پژوهشکده های پژوهشگاه رتبه اول از نظر تعداد می باشد.

رئیس اداره امور پژوهشی اداره کل پژوهش گفت: کرسی ترویجی بررسی قرآن بسندگی از دیدگاه علامه طباطبایی، نشست های تخصصی گذر از فقه موجود به فقه مطلوب از نگاه علامه طباطبایی، حجیت و کاربرد انجیل و تورات در تفسیر المیزان، نقش نخبگان در هدایت آموزشی – پرورشی نسل نو درچرخه حکمرانی، ناآرامی های اخیر در ترازوی حکمت، تحلیل جامعه شناختی نا آرامی های اخیر، رابطه اعتباریات و حقایق از منظر علامه طباطبایی(ره)، اشتراکات و افتراقات در روش فلسفی سهروردی و ملاصدرا، بازخوانی انتقادی از روش کشف نظریه اخلاق هنجاری از قرآن، مفهوم شناسی سبک زندگی، روش شناسی صدق و توجیه گزاره های الهیاتی در فلسفه ملاصدرا در مقایسه با معرفت شناسی معاصر، وضعیت سنجی مطالعات سبک زندگی اسلامی، تجربه زیسته مادران کنشگر و الگوی مفهومی تنظیم نقش، نقش هنر در مدیریت تعارضات اجتماع، اصول سبک زندگی سالم در طب طبیعی، خدمات شخصی سازی شده فناورانه در کتابخانه های هیبرید و مراکز اطلاعاتی، الهیات شهر و چالش های معنویت گرایی در زندگی شهری معاصر، آینده قالب های عرضه محتوای دیجیتالی(دستاوردها، چالش ها و رویکردها)، نظریه ارزش کارشهید صدر و تاثیر آن در حکم سفته بازی در بورس، کارگاه های تخصصی بررسی نرم افزارهای پژوهشی علوم اسلامی (ضرورت ها، آسیب ها)، بررسی نرم افزارهای پژوهشی علوم اسلامی (کاربرد ها، پیشرفت ها)، حکمرانی و بی نظمی( عوامل زیربنایی بی نظمی درایران معاصر)، تبیین هنجارپذیری حجاب دختران، کاربردهای هوش مصنوعی در پژوهش های علوم اسلامی، ابزارهای پژوهشی دیجیتال و تحول در روش تحقیق، روش های نوین تحقیقات کیفی در حوزه علوم اسلامی،پایگاه های پژوهشی برخط (شیوه های دسترسی،کاربری)، روش پژوهش فناورانه از انتخاب موضوع تا انتشار به شیوه های نوین و کارگاه آموزشی روش شناسی تحقیقات  کیفی در علـوم اســلامی در هفته پژوهش برگزار گردید.

نصرآبادی با اشاره به نشست صمیمی خانواده پژوهش که با حضور رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حجت الاسلام نجف لک زایی و حجت الاسلام الهی نژاد معاون پژوهشی پژوهشگاه و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی حجت الاسلام مسعودی  و تنی چند از مدیران و اعضای خانواده پژوهش برگزار گردید، گفت: در این نشست پس از استماع گزارش مدیران از روند فعالیت های انجام شده در پژوهش در طی یک سال گذشته با تبادل نظر اعضاء جلسه ادامه و آیین تجلیل از برترین‌های پژوهشی پژوهشکده اسلام تمدنی و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار و در بخش گروه برتر، گروه هنر و تمدن اسلامی پژوهشکده اسلام تمدنی با مدیر گروهی آقای دکتر محمد باغستانی با کسب رتبه سوم  در بین گروه های پژوهشی پژوهشگاه مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت. همچنین از سیدعلی نقی ایازی به عنوان عضو هیئت علمی برتر پژوهشکده اسلام تمدنی قدردانی شد.

وی افزود: سپس از سیدمصطفی احمدزاده به عنوان مدیرگروه فعال و موثر در پژوهشکده اسلام تمدنی، وحید شریفی، عباسعلی نصرآبادی، مجتبی فانی و سیدحجت جعفری به عنوان مدیران فعال در اداره کل پژوهش و از علی توفیق، اویس استادی، فاطمه معین، علی ابوترابی و حسین نعمت شاهی به عنوان کارشناسان برتر اداره کل پژوهش و همچنین هوشنگ استادی به عنوان دبیر تحریریه فعال در اداره نشریات تقدیر به عمل آمد.

مسئول برگزاری هفته پژوهش گفت: در بخش پایانی نشست از هشت عنوان اثر جدید از آثار اعضای هیات علمی پژوهشکده اسلام تمدنی کتاب بافتار کوشش های شیعی در استمرار تمدن اسلامی در دوره مغول نوشته محمد باغستانی کوزه گر، کتاب کیفیت نزول آیات سوره های قرآن کریم نوشته حجت الاسلام محمد خامه گر، کتاب چیستی ایمان در قرآن کریم به روش تحلیل محتوای کیفی نوشته سیدمصطفی احمدزاده، کتاب پژوهشی در هنجارپذیری حجاب دختران نوشته سیدمحسن میرسندسی، کتاب فلسفه تمدن اسلامی چیستی، مبانی و مراحل نوشته سیدعلیرضا واسعی، کتاب بررسی مبادلات تجاری میان کشورهای مسلمان و ارائه راهکارهایی جهت توسعه آن نوشته فرزانه احمدیان یزدی و مهسا مسگرانی، کتاب درآمدی بر بازسازی دستگاه منطقی حاکم بر حکمت متعالیه نوشته سیدمجید ظهیری و کتاب اصول و قواعد استنباط ائمه از قرآن نوشته سیدموسی صدر رونمایی گردید.

نصرآبادی افزود: هرساله علاوه بر حضور جدی در نمایشگاه هفته پژوهش در قم و مشهد، در نمایشگاه بین المللی خراسان رضوی هم با قدرت و تمام ظرفیت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی شرکت می نماییم. از جمله برنامه های هفته پژوهش برگزاری مسابقه مجازی از کتاب جدید محمد باغستانی بود که با استقبال قابل توجهی مواجه گردید.

شایان ذکر است اخبار جامع و مستمر هفته پژوهش در فضای مجازی (سایت پژوهشکده اسلام تمدنی، سایت نمایشگاه مجازی و شبکه های مجازی پژوهشکده اسلام تمدنی) قابل رویت می باشد.

 ضمنا نمایشگاه مجازی پژوهش و فناوری اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و پژوهشکده اسلام به شرح و آدرس ذیل می باشد: بازدید مجازی http://ici.isca.ac.ir/p1401

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *