تمرکز بر نیاز دستگاه های اجرایی، اولویت برنامه های هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۵ است.


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر جلال بختیاری در  نشست استانی ستاد ملی پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه  با مسئولان تمامی دستگاههای اجرایی نشست های مستقلی برگزار شد گفت: و در خصوص حضور موثر دستگاههای اجرایی  در برنامه های هفته پژوهش و فناوری به ویژه اعلام نیازهای پژوهش و فناوری هماهنگی شده است.

وی افزود: از جمله تغییرات پیش بینی شده برای هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۵، حضور شرکت های دانش بنیان اروپایی و آسیایی با مدیریت یک شرکت آلمانی برای ارائه محصولات فناورانه در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری است.

دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: در تمامی برنامه های هفته پژوهش و فناوری حداقل تا ۲۰ درصد ارتقای کیفی صورت گرفته است تا  بتوانیم از حضور فناوران، پژوهشگران و دانشگاهیان در برنامه های این هفته بیشترین بهره وری را شاهد باشیم.

وی با قدردانی از اقدامات وزارت کشور و استانداریهای سراسر کشور  به علت حضور جدی در برنامه های  هفته پژوهش و فناوری استانی گفت: آیین نامه ها و بخشنامه های لازم برای ایجاد وحدت رویه و  تقویت هماهنگی برنامه های استانی با برنامه های ملی صادر شده است و این برنامه ها با شعار" پژوهش  تقاضا محور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای اقتصاد مقاومتی " از روز ۱۴ آذرماه در استانهای کشور و با مدیریت و نظارت استانداران برگزار می شود.

دکتر بختیاری ترویج فرهنگ  پژوهش و فناوری در همه استانها، تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران استانها، برگزاری ارتباط سازنده با بخش های صنعت در استانها، بستر سازی برای تجاری سازی پژوهش های استانی، ارزیابی فعالیت های پژوهش و فناوری دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و فناوری و افزایش توجه مدیران استانی به مقوله پژوهش و فناوری را از جمله اهداف برگزاری جشنواره" پژوهش و فناوری استانی" در کشور اعلام کرد.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *