اطلاعات

_
  • ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر علی اکبر نوایی
  • دبیر علمی: دکتر عباسعلی نصرآبادی
  • زمان: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸مجری: پژوهشکده اسلام تمدنی

دریافت محتوا

_
  • دانلود فایل صوتی حجم فایل ۳۷مگا بایت
  • دانلود فایل تصویریفعال نیست
  • سایر موارددریافت اسلاید و ..

تصاویر

_

معرفی برنامه

_

🔰جنبش نرم افزاری علوم عقلی

⬅️ فلسفه قدرت و حاکمیت در اسلام(جلسه هفتم)

🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر علی اکبر نوایی

📒دبیر علمی: دکتر عباسعلی نصرآبادی

⬅️لینک ورود به جلسه: http://dte.bz/ici

📅زمان: یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲

⏰ساعت ۸

🔹مکان: مشهد- چهارراه خسروی- خیابان آیت ا… خزعلی- نبش خیابان آیت ا… طبسی- دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی- پژوهشکده اسلام تمدنی

بیستمین نشست  از سلسله نشست های جنبش نرم افزاری علوم عقلی برگزارگردید:

نشست تخصصی فلسفه قدرت و حاکمیت در اسلام(جلسه هفتم)

فلسفه قدرت تحقق معنویت است و برای رسیدن به معنا و حقیقت عالم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، بیستمین نشست تخصصی «فلسفه قدرت و حاکمیت در اسلام(جلسه هفتم)» به همت اداره امور پژوهشی اداره کل پژوهش و با همکاری گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی و مجمع عالی حکمت اسلامی خراسان با ارائه حجت الاسلام علی اکبر نوایی مدرس حوزه و دانشگاه و دبیری علمی عباسعلی نصرآبادی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست نصرآبادی خلاصه ای از نشست های گذشته را بیان نمود. در ادامه حجت الاسلام نوایی با اشاره به اینکه فلسفه قدرت تحقق معنویت است، برای رسیدن به معنا و حقیقت عالم است، گفت: نگاه به فلسفه قدرت در کلام و فقه اسلامی نگاه قدسی است. فلسفه قدرت معماری قدسی زندگی بشراست. بنابراین جامعه ای که می خواهد ایجاد شود جامعه پاک است. فلسفه قدرت در ایجاد معنویت لوازمی پیدا می کند: هدفمندی حاکمان قدرت است، رسالت مداری و مسئوولیت است، آرمان خواهی است. پیامبران هم آرمانی هستند، تلاش در راستای تقدس بخشی به زندگی آدمیان است، دوست داشتن آدم ها ( جهت جذب به سوی ارزش ها)است.

وی در ادامه افزود: از جمله عواملی که در ایجاد قدرت پاک موثر است، اسلامی سازی علوم انسانی است(ازطریق تولید نظریه، کرسی آزاد اندیشی و…).  البته جهت تقویت قدرت پاک و نهادینه کردن آن چند عامل لازم است:ارتباط بین قدرت سیاسی و عقیده پاک قوی باشد. باید قدرت سیاسی حاکم بر نظام اجتماعی همواره در راستای مفاهیم عالیه به صورت ملموس و مشهود کار بکند. ارتباط قدرت سیاسی با عواطف و احساسات مستحکم باشد( رحم و مروت، زدودن غم از چهره ها و غم زدایی و… قدرت ایجاد می نماید) و ارتباط قدرت سیاسی با نظام مالی اسلامی ضروری است.  

_

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *