کارشناس اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی از رونمایی ۴ پایگاه اینترنتی در هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی خبر داد.

وحید شریفی در گفتگو با روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی با اعلام این خبر گفت: پایگاه اطلاع رسانی پژوهستان http://pajouhestan.com با هدف اطلاع رسانی فعالیت ها و برگزاری جلسات و آثار علمی تولید شده پژوهشکده تاسیس شده است و به مناسبت هفته پژوهش نسخه جدید این پایگاه به همراه ۳ وب سایت جدید نشریات علمی که از تکنولوژی های بروز و پیشرفته وب بهره برده است رونمایی شد.

کارشناس اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی با اشاره به پایگاه های محتوایی علمی بیان کرد: پرتال کتابخانه دیجیتال، ارائه کننده خدمات کتابخانه ای بدون محدودیت زمانی و مکانی با بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به آدرس اینترنی www.detlib.ir  و به طور رایگان در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

وی افزود: پایگاه­های نشریه پژوهشهای قرآنی به آدرس اینترنتی http://jqr.isca.ac.ir/  ، فصلنامه مطالعات ادبی متون اسلامی به آدرس www.jrla.isca.ac.ir   و دو فصلنامه سیره پژوهی اهل بیت(ع)  http://sirepajouhi.isca.ac.ir به صورت مجزا و با آرشیو نشریه به همراه قابلیت های جستجو و روش های مرور و دسترسی به مقالات و همچنین عملیات ارسال متون و ارزیابی مقالات در اختیار کاربران است.

شریفی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات واحد فناوری پژوهشکده اسلام تمدنی، دسترسی به بیش از ۱۵۰ عنوان نرم افزار پژوهشی علوم اسلامی است که بدون هیچ محدودیتی در مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه پژوهشکده قابل استفاده است.

کارشناس اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی با بیان اینکه سایر سامانه های محتوایی تحت وب نشریات و کتابخانه های دیجیتال از طریق واحد فناوری و اطلاعات در دسترس پژوهشگران این پژوهشکده است، گفت: کاربران علاوه بر آدرس های اینترنتی می توانند برای کسب خدمات بیشتر به صورت حضوری به آدرس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، طبقه چهارم، کتابخانه، واحد اطلاع رسانی پژوهشکده از ساعت ۸ الی ۱۹ مراجعه نمایند.

گفتنی است، پژوهشکده اسلام تمدنی امسال با حضور چهار گروه قرآن و مطالعات اجتماعی، هنر و تمدن اسلامی، فقه کاربردی و حکمت و کلام جدید در هفدهمین نمایشگاه بین المللی پژوهش و فناوری خراسان رضوی شرکت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *