مدیر گروه و عضو هیأت علمی گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی؛

عالی ترین مراتب حیات مجدد جان آدمی در خردورزی و تدبر در قرآن نهفته است

سیدمجید ظهیری: رستاخیز، یکی از اصلی ترین پیام های ادیان ابراهیمی است که به طور ویژه در کاملترین شکل آن یعنی قرآن آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پزوهشکده اسلام تمدنی، سیدمجید ظهیری رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی و مدیرگروه و عضو هیأت علمی گروه حکمت و کلام جدید در یادداشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان آورده است: بهار طبیعت رستاخیز دنیاست که هر سال پبش چشم عالمیان اتفاق می افتد و جهان مرده دیگربار جان تازه ای می گیرد و شور حیات در کالبد آن دمیده می شود.

رستاخیز، همچنین یکی از اصلی ترین پیام های ادیان ابراهیمی است که به طور ویژه در کاملترین شکل آن یعنی قرآن آمده است. پس چه خوب است که در این تقارن تلاش کنیم جان های مرده یا فسرده در زنجیر نفسانیات را طراوتی دوباره ببخشیم و به برکت و لطافت قرآن در ماه ضیافت الهی روح ها را به اشک تضرع در پیشگاه حضرت حق (جل و علا)، زنگار بزدائیم.

عالی ترین مراتب حیات مجدد جان آدمی در خردورزی و تدبر در آخرین پیام وحی یعنی قرآن نهفته است. در بهار که چشمه های خشکیده و یخ زده به جوشش در می آیند و سفره احسان الهی برای همه جانداران، گسترده می شود و زردی به سبزی و خشکی به لطافت و سردی به گرمی و سکون به تحرک و جمود به نمو می گراید، درس هایی است که عبارتند از: امید؛ تحول،تکامل؛ تلاش؛ تجدد؛ احسان؛ نشاط؛ خوشرویی؛ مهرورزی.صرافت و سادگی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *