غنی سازی بانک اطلاعات نرم افزار وچندرسانه ای ازدستاوردهای مهم کتابخانه شیخ بهایی

وحید شریفی


رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛

غنی سازی بانک اطلاعات نرم افزار و چند رسانه ای از دستاوردهای مهم این کتابخانه است

وحید شریفی: کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی، حائز بزرگترین و تخصصی ترین محتوای نرم افزاری علوم اسلامی انسانی در شرق کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، وحید شریفی مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به تشریح غنی سازی اطلاعات نرم افزار و چند رسانه ای این کتابخانه پرداخت.

شریفی گفت: در بخش بانک اطلاعاتی نرم افزاری کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی تا کنون امکان دسترسی به ۳۸۱ عنوان نرم افزار پژوهشی و ۲۸۷۰ عنوان منابع چندرسانه ای فراهم شده است.
وی افزود: این مجموعه از سال ۱۳۸۰ در قالب سامانه های مجازی سازی و نسخه های تحت شبکه در اختیار محققان و مراجعان کتابخانه قرار دارد. لازم به ذکر است تهیه این منابع در طی ۲۰ سال و با همت کارشناسان خبره کتابخانه از ناشران الکترونیک معتبر داخل و خارج کشور انجام شده است.

مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی گفت: در سال جاری تاکنون ۳۲ عنوان نرم افزار پژوهشی تخصصی در حوزه علوم انسانی خریداری و به بانک نرم افزاری افزوده شده است.

شریفی در پایان افزود: از جمله مهمترین نرم افزارهای خریداری شده در سال جاری می توان به کتابخانه جامع احادیث شیعه و اهل‌‌سنت ۲، کتابخانه تخصصی و معجم موضوعی آثار ملاصدرا ۲، کتابخانه رجال شیعه و اهل‌‌سنت ۲  اشاره نمود.

فهرست بانک اطلاعات نرم افزار کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *